کارگران کنتورسازی دست‌پر راهی خانه شدند

استاندار قزوین اعلام کرد: در خصوص مطالبات کارگران کنتورسازی مصوب شد که ۱۵ میلیارد تومان مالیات اخذ شده از این شرکت از خزانه به شرکت کنتورسازی بازگردد تا مطالبات کارگران این شرکت پرداخت شود.

به گزارش باز باران‌خبر و به نقل از ایسنای استان قزوین؛ شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی استان قزوین، با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور، بختیاری رئیس کمیته امداد کشور، تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، استاندار و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عصر امروز سوم شهریور در سالن شهید ستاری مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین در این شورا با بیان اینکه استان قزوین به لحاظ قدمت تاریخی ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری دارد، اظهار کرد: استان قزوین از جمله استان‌های پرظرفیت اما محروم است؛ قزوین از جمله استان‌های حاصلخیز کشور به شمار می‌رود و علاوه بر آن قطب صنعتی کشور نیز محسوب می‌شود.

استاندار قزوین بیان کرد: با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و کسری بودجه داریم، قزوین در حوزه اعتبارات در رتبه ۲۹ کشور قرار دارد که شایسته این استان نیست به همین جهت به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کارگروهی برای بررسی این امر تشکیل شده است که امیدواریم شاهد خروجی مثبت باشیم.

جمالی‌پور تاکید کرد: امروز انسجام خوبی بین مسئولین ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است و امیدواریم این سفر به رفع محرومیت‌های استان کمک کند.

وی بیان کرد: نیازهای استان احصا شده است و نزدیکی قزوین به پایتخت یک فرصت به شمار می رود که باید از آن نهایت استفاده را داشته باشیم.

استاندار قزوین اشاره کرد: بهره‌برداری سدهای «نُهُب» و «بالاخانلو» به عنوان سدهای مهم در دستور کار قرار دارد که مورد حمایت سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و تا طی یک سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: استان قزوین شاهراه کشور است به همین جهت با بسیاری از استان‌ها، محور مواصلاتی مشترک دارد که باید مورد توجه قرار گیرد؛ در برخی از محورهای استان روزانه شاهد تصادف و کشته شدن مسافران هستیم که محور«بوئین‌زهرا – تاکستان» و «تاکستان- رحیم آباد» از جمله آن‌هاست.

جمالی‌پور گفت: در استان قزوین ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی خاکی داریم که توسط تیم کارشناسی برنامه و بودجه بررسی شده‌اند و امیدواریم در این سفر بخشی از مشکلات این راه‌ها را مرتفع کنیم.

وی تصریح کرد: پروژه انتقال آب شرب طالقان به ۱۶ شهر و ۱۹۴ روستا یکی از پروژه‌های مهم استان است که مناقصه آن انجام شده است و امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو این پروژه به ثمر بنشیند.

استاندار قزوین با بیان اینکه انتقال آب شاهرود به قزوین بسیار مهم است، اظهار کرد: حیات بسیاری از روستاهای قزوین به این رود متصل است، با انتقال این آب می‌توانیم در بخش طارم سفلی شاهد احداث و توسعه باغات زیتون باشیم.

وی گفت: در سفر ریاست جمهوری به قزوین احداث ۱۲۰ هکتار آبیاری تحت فشار را در تعهد داشتیم که تمامی آن انجام شده است و علاوه بر آن این ظرفیت وجود دارد تا سالانه ۵۰۰۰ هکتار از اراضی استان را به این نوع آبیاری تجهیز کنیم.

جمالی‌پور بیان کرد: در خصوص مدارس با مشکل جدی مواجه هستیم و اغلب مدارس استان فرسوده هستند. وضعیت استان در زمینه مراکز درمانی نیز مطلوب نیست و طرح الحاقی بیمارستان شهید رجایی با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اتمام خواهد رسید. هر چند در دولت یازدهم اقدامات خوبی در حوزه درمان انجام شده ولی استان قزوین سهمی در این میان نداشته است.

استاندار قزوین در پایان اعلام کرد: در خصوص کارگران کنتورسازی مصوب شد که ۱۵ میلیارد تومان مالیات اخذ شده از این شرکت از خزانه به شرکت کنتورسازی بازگردد تا مطالبات کارگران این شرکت پرداخت شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=12393

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: