دیدار شهردار رشت با سخنگوی وزارت امور خارجه ایران‌ و‌سفیر ایران در آذربایجان

شهردار رشت با سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران‌ و‌سفیر ایران در آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، شهردار این‌کلانشهر در نشست دوستانه با سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران‌ و‌سفیر ایران در آذربایجان، سفر وی و هیئت همراه را به گیلان منشا خیر دانست و با اشاره به تشابهات اقلیمی میان مرکز گیلان و مرکز آذربایجان اظهار کرد: باید بتوان همکاری های دوجانبه فرهنگی میان این دو منطقه فراهم کرد.

ناصر حاج محمدی ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون شهر خلاق خوراک رشت گفت: می شود از این ظرفیت در توسعه گردشگری بهره برد.

 شهردار رشت خاطر نشان کرد: هرچند رشت به دلیل مشکلات موجود در ساختارها با دستاوردها فاصله دارد، اما به دلیل وجود منطقه آزاد انزلی و مسافت کم با پایتخت کشور، حضور بیش از ۳۰میلیون گردشگر و با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی می تواند بر مشکلات در این عرصه فائق بیاید.

حاج محمدی، آغاز فعالیت های جدید شهرداری را موجب تحولات آتی در این شهر دانست و با بیان اینکه سرمایه گذاری مهمترین ابزار توسعه شهری است گفت: رشت پتانسیل های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری دارد. 

وی ادامه داد: رشت جزو ۱۵کلانشهر نخست کشور است و با توجه به پتانسیل های فراوان، آمادگی پذیرش سرمایه گذاران داخلی و خارجی را دارد.

شهردار مرکز استان گیلان، از تالاب ۳۵هکتاری عینک در وسط رشت به عنوان بزرگترین تالاب شهری یاد کرد و افزود: می توان از این تالاب به عنوان نقطه ثقل گردشگری استفاده کرد.

حاج محمدی ساختمان های تاریخی مرکز شهر به خصوص ساختمان شهرداری رشت را از زیباترین ساختمان های تاریخی عنوان‌کرد و یادآور شد: امروز از این ساختمان برای انجام امورات فرهنگی استفاده می شود و به زودی عملیات مرمت آن نیز انجام و تبدیل به موزه بلدیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه رشت شهر نخستین ها است گفت: این شهر نخستین شهر در کشور بود که از سال ۱۲۸۶دارای شهرداری و از سال ۱۳۰۴دارای انجمن شورای شهر شد و اکنون ساختمان شهرداری نیز بیش از ۱۰۵سال قدمت دارد.

این مسئول افزود: رشت در تمدن تاریخی و فرهنگی از تاریخی ترین شهرهای کشور بوده و دارای جاذبه های ملی و فراملی بسیار زیادی است.

حاج محمدی با اشاره به ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو گفت: بیش از هزار مرکز مرتبط با خوراک و رستوران در این شهر وجود دارد و نخستین شهریست که طرح شب های روشن در آن اجرایی شده است.

وی ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون شب های روشن رشت، از گاری های کباب رشتی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری یاد کرد و بیان داشت: این فعالیت می تواند همتراز و هم ارزش صنایع دستی باشد.

شهردار رشت با اشاره به باز بودن‌مغازه های سطح شهر تا پاسی از شب افزود: رشت مردم زنده دلی دارد و این مهم می تواند جاذبه بسیار خوبی برای مردم آذربایجان باشد.

این‌مسئول سپس تصریح کرد: گیلان منطقه هلال حاصل خیز جهان است و اگر منطقه خاورمیانه نقاط حال خیزی داشته باشد، آن نقاط، بی شک سه استان شمالی کشور، خواهد بود.

مدیر برنامه های شهر خلاق خوراک رشت در یونسکو نیز در این دیدار از آمادگی های این شهر برای تورهای گردشگری غذا خبر داد.

علیرضا قانع گفت: مقرر شد تا مزرعه ای تهیه شود و گردشگران از نزدیک شاهد طرح ازمزرعه تا سفره شوند.

وی با بیان اینکه در زمینه خوراک، آموزشگاهی با عنوان مدرسه آشپزی دایر شده است افزود: در این راستا قرار است آکادمی خوراک نیز تاسیس شود.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک رشت در یونسکو خاطر نشان کرد: رشت در کنار گردشگری طبیعت و تاریخی، جز ۳۶شهر دنیا است که در زمینه شهر خلاق خوراک نیز فعالیت می کند.

قانع گفت: ظرفیت فراوانی در این زمینه در رشت وجود دارد به شرط آنکه بتوان از ظرفیت های دیپلماسی شهری درست بهره برد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11734

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: