زمان همدلی و اتحاد و اتفاق است نه تفرقه و افتراق

در پی واقعه اخیر جلسه شورای اداری استان گیلان در محل استانداری که منجر به گفتگوی لفظی بین نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت شد بر خود به عنوان یک شهروند صومعه سرایی لازم دانستم که نکاتی چند در این مورد خطاب به برخی از فعالان سیاسی و
دوستان قدیمی و نیروهای ارزشی داشته باشم .
البته اینجانب قضاوتی در خصوص این موضوع ندارم فقط به عنوان یک شهروند صومعه سرایی تذکری برادرانه با جمعی از دوستا ن دارم که حرمت و احترام مردم شریف و انقلابی و شهید پرور شهرستان صومعه سرا را داشته باشند.
۱- بعدازانتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که با پیروزی آقای سید کاظم دلخوش اباتری به پایان رسید، مشکلاتی در خصوص تأیید انتخابات و صلاحیت ایشان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی توسط دو تن از نمایندگان منتخب بوجود آمد و پس از دو ماه تأ خیر نماینده منتخب صومعه سرا تأیید اعتبار نامه ایشان توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفت اما بعد از آن پاره ای تنش ها توسط برخی از افراد و فعالان سیاسی در استان که مشکلاتی با شخص ایشان داشتند صورت گرفت که منجر به اختلافات سیاسی در استان و شهرستان صومعه سرا شد و این حرکت ها از دید مردم انقلابی شهرستان پنهان نماند و از این وقایع بسیار ناراحت و نگران شدند که چرا به رأی ما مردم این شهرستان احترام گذاشته نمیشود.
۲- سوال اینجاست مردمی که با تمام توان به فرموده مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای حضوری پرشور در انتخابات داشته اند و وظیفه شرعی و دینی و سیاسی خود دانسته با وجود تمامی مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیماری کرونا به پای صندوق های رأی آمده اند و نماینده خود را با رأی بالا انتخاب کرده اند، آیا این مردم باید مورد سرزنش برخی از افرادی که صومعه سرایی نیستند و هیچ تعهدی به مردم این شهرستان ندارند، قرار گیرند ؟
۳- خطاب ما به برخی از افراد این است که شهرستان صومعه سرا در پیروزی انقلاب اسلامی اولین شهید را در استان گیلان نثار این انقلاب کرده و در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۵۵۰ شهید و تعدادی جانباز و اسیر هدیه به نظام اسلامی نموده است، آیا باید اینگونه با این شهرستان برخورد شود؟ اگر افرادی با شخص نماینده مردم صومعه سرا عداوت شخصی دارند آنرا به پای انتخابات و رأی مردم شریف شهرستان صومعه سرا نگذارند. نهایتا در انتخابات یک نفر برنده و یک فرد نیز بازنده انتخابات خواهد شد. تصمیم در انتخابات را مردم می گیرند و رأی مردم تعیین کننده است، اینکه مردم به چه کسی رأی میدهند قضاوت نمیکنیم و هر فردی که بیشترین رأی را آورد نماینده مردم است، چون افراد منتخب از فیلترهای شورای محترم نگهبان گذشته اند و اعتبارنامه آنها در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان حاضر در مجلس شورای اسلامی تأیید شده است. در اینجا از دوستان درخواست برادرانه داریم که به این مقوله خاتمه داده و در فکر معیشت مردم و برطرف کردن گرفتاری اقشار ضعیف جامعه باشند. در این روزگار کرونایی که مردم به ستوه آمده اند، عده ای در گوشه ای نشسته اند و با پرداختن به بعضی موضوعات بیهوده و بلااثر چوب لای چرخ نظام و جامعه می گذارند و باعث تشویش اذهان عمومی و مردم می شوند در حالیکه دشمن اصلی ما آمریکا و منافقین و رژیم اشغالگر قدس هستند موضوع را به سوی دیگری سوق می دهند. یقینا اینگونه برخوردها به نفع نظام و مردم خون داده نیست. مردم امروز به آرامش و امنیت نیاز دارند و از حرکت های ناپسند و بیهوده خسته و بیزار هستند. استدعا داریم به شعور مردم شریف شهرستان صومعه سرا احترام بگذارند. لازم به گفتن است در انتخابات برنده باید از تمامی ظرفیت های خود برای پیشبرد اهداف عالی استفاده نماید و بازنده نیز باید ظرفیت باخت در این آزمون را داشته باشد، به طور واقع در انتخابات بازنده نداریم چرا که همه آنها برای شرکت و حضور پرشور مردم تمام تلاش خود را بکار بسته و آنها را به پای صندوق رأی آورده اند .
۴- در این مقاله و یادداشت برخود لازم دانستم نکاتی چند در رابطه با شهرستان صومعه سرا خطاب به دوستان داشته باشم: شهرستان صومعه سرا نزدیک ترین شهرستان به مرکز استان است و از نظر دانشگاهی دومین شهرستان دانشگاهی گیلان و دومین شهرستان از لحاظ زراعت برنج، توتون، ابریشم، مرغ و دیگر محصولات کشاورزی است و اینها به خودی خود بوجود نیامده اند، با همت دست اندرکاران و تلاش و کوشش مردم شریف شهرستان است که علاوه بر تولید که به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامیده شده بدست آمده است. در این زمینه گفتنی ها زیاد است اما از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نیز اقتصادی شخصیت های فرهیخته و عالی رتبه ای نیزدر این شهرستان و استان حضور داشته اند از جمله: آیت الله شهید احسان بخش نماینده مقام معظم رهبری در استا ن گیلان و امام جمعه شهرستان رشت که صومعه سرایی بودند و نیز دانشمند بزرگوار حضرت حجت الاسلام و المسلیمن صدیق عربانی که امام جمعه موقت شهرستان رشت بودند و نیز برادر بزرگوار و انقلابی حضرت حجت الاسلام و المسلمین اشجری عربانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان و پروفسور انوش برزیگر رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی و برخی از نیروهای انقلابی این شهرستان از جمله نماینده اول شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی و دو تن از اعضای شورای اسلامی شهرستان رشت که جملگی از نیروهای انقلابی شهرستان صومعه سرا هستند و تعداد دیگری از نیروهای فرهیخته این شهرستان که در
کشور مسئولیتهای بزرگی دارند و در خدمت نظام و انقلاب هستند و با سپری کردن ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم شریف شعهرستان صومعه سرا نمایندگان متعهد، انقلابی، فعال و کاردان انتخاب کرده اند که هر یک از آنان از جمله سرور بزرگوارجناب آقای حاج محمد تقی رنجبر چوبه که چهار دوره نماینده مردم شریف شهرستان صومعه سرا بودند و یادگاریهای بسیاری از کارهای زیربنایی، دانشگاهی، کشاورزی و دیگر فعالیت های عمرانی در زمان هشت سال دفاع مقدس از خود به جای گذاشته اند.

و همچنین جناب آقای دکتر قاسم رمضانپور نرگسی که ایشان دو دوره نماینده شهرستان صومعه سرا بودند و فعالیتهای چشمگیری صورت دادند و بعد هم زند یاد مهندس حمیدرضا خصوصی ثانی که یک دوره نماینده شهرستان صومعه سرا شدند و در حد توان خود در یک دوره چهار ساله فعالیت هایی انجام دادند. و اما آقای دکتر سید کاظم دلخوش اباتری نیز چهار دوره نماینده مردم شریف شهرستان صومعه سرا شدند و در حال حاضر نیز نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی هستند و توانستند فعالیتهایی در حد کشوری، استانی و شهرستانی برای شهرستان صومعه سرا انجام دهند و در خدمت مردم استان و شهرستان میباشند و در مجلس نیز به عنوان یک کارشناس مجرب، زبانزد خاص و عام می باشند و مردم نیز با فعالیتهای انجام شده توسط ایشان کاملاً آشنا
هستند.
۵- اما سخن آخر: بر خود فرض دانستم به دوستان گرامی و قدیمی و همراهان انقلاب و نظام این نکته را تأکید کنم این دعواهای سیاسی به دور از شان و شوکت انقلاب است و باید این نزاع ها را کنار گذاشت. از دوستان این سوال را دارم آیا در این استان هیچ مشکل و گرفتاری وجود ندارد و تنها نماینده مردم صومعه سرا مشکل برخی از دوستان است؟

پاسخ دادن به مشکلات فرهنگی، اقتصادی، معیشتی، محیط زیست و مشاغل اجتماعی که امروز گریبان مردم را گرفته و در خانواده های این استان و کشور جوانان تحصیل کرده و بیکار وجود دارد و باعث نگرانی خانواده ها شده اند جزء مشکلات این کشور و استان نیستند. لازم است دوستان و همراهان انقلاب و حامیان نظام و نیروهای
ارزشی با هم جمع شوند فکری برای این مشکلات بنمایند. بررسی متن واجب تر از حاشیه است.
در خاتمه از سرور بزرگوار حضرت آیت الله فلاحتی نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت که خود از فرهیختگان و از روحانیون برجسته استا ن گیلان و حوزه علمیه قم است تقاضا داریم با تدبیری که از ایشان سراغ داریم به خاطر انقلاب اسلامی و شهیدان بزرگوار این مقوله را پایان یافته تلقی کنند و به نزدیکان و دوستانشان نیز توصیه کنند که این مس ائل را به پایان برسانند. امرو ز جامعه نیاز مبرم به وحدت، اتحاد، اتفاق و همدلی دارد و باید از تفرقه و نفاق پرهیزشود که این دعوا ها و نزاع شایسته استانی نیست که هشت هزار شهی د نثار دفاع مقدس نموده است که در این قضایا فقط دشمن بهره برداری میکند و بس .
خداوند همه ما را در راه اعتلای اسلام عزیز، پایدار و زنده نگه دارد.


عباس حق پرست قدیم لیمودهی- مدیر مسئول هفته نامه آوای صومعه

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11685

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: