نهم مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون

?دکتر بابک پاکدل مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: نهم مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون و روز ملی اهدای خون را به همه پرسنل انتقال خون و اهداکنندگان تبریک عرض می نمایم .

به گزارش باز باران خبر؛ مدیرکل انتقال خون گفت: نهم مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون و روز ملی اهدای خون را به همه پرسنل انتقال خون و اهداکنندگان تبریک عرض می نمایم ، به دو گروهی که در کنار هم برای نجات جان بیماران گام بر می دارند ، پرسنل انتقال خون که فراتر از یک حرفه به آن می نگرند و اهداکنندگان خون و پلاکت که فراتر از یک مسئولیت اجتماعی به آن وفادار هستند .

?توسعه علم پزشکی موجب شد تا بشر در بسیاری از بیماریها و راههای درمان موفق عمل نماید و خوشبختانه در چهل و شش سال تاسیس سازمان انتقال خون ، شاهد توسعه در طب انتقال خون هم بوده ایم ، رشد و توسعه ای که پزشکان را در سراسر دنیا برای درمان و کنترل بسیاری از بیماریها همراهی نموده است . اما علی رقم توسعه در طب همچنان خون مصنوعی ساخته نشده است و اهدای خون و اهداکنندگان خون با اهدای شیره جان خود یاوران پزشکان و بیماران هستند.

?خوشبختانه فعالیت در انتقال خون سرشار از خاطرات و ناگفته هایی است که می تواند الگو برای عزیزانی باشد که در مسیر خیر و خیرخواهی همنوعان گام برمی دارند و بدون شک خیر در مسیر اهدای خون حکایتی عظیم و وصف ناشدنی دارد و تکرار این جمله ضروری است که ” با هربار اهدای خون جان سه انسان را نجات می دهیم .”

?بیماران و خانواده هایی که در انتظار هستند تا لباس عافیت را بر احوال بیمار خود ببینند.

?” کرونا ویروس ” یکبار دیگر به ما نشان داد تا بایدها و نبایدهای جامعه و خانواده بزرگ ملت را دریابیم و در این مسیر پیش قدمی ایرانیان در اهدای خون کم نظیر و بعضا بی نظیر بوده است . در بسیاری از فراخوانهای سازمان انتقال خون چه به صورت کشوری و چه به صورت استانی موجی از همدلی را به جهانیان نشان داد ، اما نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است و برای تامین خون و فرآورده های بیماران خاص ، جراحی ها و …. مستلزم نگاه آحاد ویژه مردم هستیم .

?در راستای خدمات اداره کل انتقال خون باید به نگاه ویژه بهبود یافتگان ” کوید ۱۹ ” هم اشاره کرد . عزیزانی که یکماه پس از بهبودی و رهایی از ” کرونا ویروس ” و طی فراخوان و دعوت همکارانم با اهدای پلاسما برای نجات بیماران مبتلا گامی ارزشمند برداشته اند و امیدواریم همچنان شاهد این حضور توام با امید و نشاط برای بهبود همنوعان باشیم .

?در پایان لازم می دانم سالروز تاسیس سازمان انتقال خون در آستانه چهل و ششمین سال تاسیس را به همه همکاران تبریک بگویم و یک تبریک ویژه به اهداکنندگان که در کنار پرسنل خدوم این سازمان لازم و ملزوم هم هستند و امیدوارم همچنان شاهد حضور با صلابت و سلامت اهداکنندگان خون و خصوصا نسل جوان در پایگاههای سراسر کشور باشیم .

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11682

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: