ایجاد مجتمع های اشتغال و بکارگیری زندانیان در کارهای عام المنفعه قدم اصلی ما است

رضا محمدی اصل مدیر کل زندانهای گیلان در بازدیدهای دوره ای از زندانهای گیلان با حضور در زندان ضیابر ایجاد مجتمع های اشتغال را در کنار زندانهای بزرگ و بکارگیری زندانیان در کارهای عام المنفعه را در کاهش بازگشت زندانیان به چرخه جرم موثر دانست.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای گیلان؛ محمدی اصل در خصوص محوریت اشتغال در زندانهای گیلان گفت: ایجاد دوره های حرفه آموزی با حضور کارآفرینان راهی هموار برای حضور هر چه فعالتر مددجویان در بخش اشتغال است.

وی، شناسایی مولفه ها برای انتخاب رشته هایی که برای مددجویان کاربردی تر است را با شناخت ظرفیت ها و فرهنگ و نوع پوشش اقلیمی منطقه را بر تاثیر گذاری کیفیت آموزشی و خروجی ان را پر اهمیت دانست.

مدیر کل زندانهای گیلان برش تکلیفی در زندانهای گیلان را بسیار جلوتر از بازده زمانی اعلام و گفت : زندانهای گیلان با دارا بودن نیروی کار که بتواند با اشتغال برای خود و خانواده اش امرارمعاش نماید بسیار ارزشمند است و افزود : سالنهای مرغ داری تمام مکانیزه ، استخرماهی های گرمابی و سردآبی ، احداث و بهره برداری از بزرگترین گلخانه استان ، کارگاه سنگ بلوک زنی، کارگاه پرورش کندو زنبور عسل ، کارگاه های خیاطی ، مزارع برنج ، کارگاه های کفاشی ، کارگاه های فرش بافی ، کارگاه سنگهای تزیینی ، کاشت صیفی جات ، پرورش دام و طیور صنعتی و بومی و نظایر اینگونه موارد تنهای گوشه ایی از بخش اشتغال در زندانهای گیلان است که زندانی با اشتغال در این کارگاه ها هم آموزش دیده و هم امرار معاش می نماید.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۴۵۱۳ نفر از مددجویان توانستند در دورهای فنی و حرفه ای ، صنایع دستی و جهاد کشاورزی شرکت کنند  که از این تعداد ۴۲۳۷ نفر موفق به اخذ گواهی پایان دوره گردیدند.

محمدی اصل ، با بیان اینکه سه هدف اصلی و مهم ،  بازدارندگی ، مجازات و بازپروری می تواند با برنامه های صحیح در توانمند سازی و بازسازی زندانی برای بازگشت شرافتمندانه به جامعه نقش موثر داشته باشد گفت : باید تمام نهادها ، ارگانها ، دستگاه های مرتبط در چارچوب قانون مثل همیشه در کنار هم قدمهای بزرگتری برداریم تا با ایجاد فضای آموزشی جدید بستری فراهم کنیم تا در زمان تحمل کیفر زندانی در زندان با طی دوره کامل آموزش صنعت و حرفه  بتواند یک اشتغال کامل را با کسب مدرک دوره گذرانده شده از نهادهای رسمی کسب تا با آن بعد از آزادی با حمایتهای کامل دستگاه ها برای جامعه مفید باشد.

مدیر کل زندانهای گیلان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه طرح های اشتغال زایی در حال تدوین می باشد که در چهار سال پیش رو زندانهای گیلان بتواند در کنار آموزش و اشتغال محصولاتی را تولید تا به بازار عرضه نماید به سخنان خود خاتمه داد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11485

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: