امیدوارم نگاه بالا به پایین نسبت به هنرمندان فعال در استان ها تغییر کند

برنامه تلویزیونی هدهد با حضور علی حلوی نویسنده و کارگردان شبکه باران و سریال جایزه، به طور زنده به روی آنتن شیکه شما رفت.
به گزارش باز باران خبر؛ علی حلوی در این گفتگوی زنده که با اجرای محمود گبرلو کارشناس و منتقد تلویزیون و سینما پخش شد، با اشاره با اینکه همیشه به دنبال کشف استعدادهای جدید بودم افزود: در طول سالهای فعالیتم، افراد زیادی را به شبکه معرفی کردم و این را وظیفه خود می دانم چرا که استان گیلان از لحاظ استعدادهای هنری فوق العاده است.
وی درادامه در پاسخ به این سوال گبرلو که چند قسمت سریال در طی این سالها برای شبکه باران تولید کرده گفت: بالای ۱۰۰۰ قسمت سریال برای شبکه استانی کار کردم که تعدادی از آنها مانند خانه پرماجرا، ایستگاه آخر و ف مثل فامیل بالای ۱۲۰ قسمت بوده است. سریال جایزه هم در ۴ فصل تولید شده که در مجموع بالای ۳۰۰ قسمت از آن به روی آنتن رفته است.
وی در ادامه به مقایسه بودجه آثاری مانند جایزه با سریال های شبکه های سراسری اشاره کرد و افزود: همزمان با پخش جایزه سریالی در شبکه ای سراسری پخش می شد که به اطمینان می توانم بگویم که هر یک شب پخش سربال آنها برابر با ۲۰۰ قسمت جایزه است!
این را با تجربه نزدیک به ۳۰ سال در سازمان صدا و سیما به اطمینان می گویم و با توجه به کارهای سراسری این اعداد اصلا قابل مقایسه نیست.
کارگردان جایزه ادامه داد: افراد شاخصی در استان ها هستند که امتحان پس داده و تحصیل کرده اند و خوب است فرصتی به آنها برای تولید کار در شبکه های سراسری داده شود. به اعتقاد من اگر نصف بودجه ای که به سریال هایی مثل پایتخت داده می‌شود، به کارهایی مانند جایزه اختصاص داده شود می توان همان بازخورد را دید.
حلوی در ادامه با بیان اینکه هنرمندانی که در شبکه های استانی ایثار می کنند تصریح کرد: این هنرمندان علیرغم کمبود بودجه، با عشقی که به مردم و فرهنگ خود دارند فعالیت می کنند. امیدوارم نگاه بالا به پایین به هنرمندانی که در شهرستان ها کار می کنند برداشته شود. به اعتقاد من باید نگاه مدیران به هنرمندان شهرستانی تغییر کند. مدیران باید نگاه جستجوگرانه ای داشته باشند تا افراد شایسته را ببیند، کشف کنند و به آنها فرصت دهند. کما اینکه دیده ایم افرادی که از مرکز به شهرستان ها می آیند، به دلیل عدم شناخت فرهنگ، زبان و… دچار مشکل می شوند و گاها حاشیه هایی نیز برای آثارشان پیش می آید. اما اگر همین فرصت به هنرمندان بومی همان منطقه داده شود با توجه به اشراف آنها به آن منطقه و شرایط فرهنگی و جغرافیایی اتفاقات بهتری می افتد. هنرمندان استانی در مرکز خودشان شاخص و برند هستند، اما چون در استان ها مانده اند کمتر دیده شدند.
وی ادامه داد: این قول را می دهم که اگر شبکه شما یا هر شبکه سراسری مثلا سریالی ۶۰ قسمتی برای ما تصویب کند، با بهترین کیفیت کاری استاندارد، با بودجه ای حتی کمتر از سریال های سراسری تحویل خواهیم داد.
حلوی در پایان با نوید پخش فصل پنجم جایزه گفت: انشالله اگر شرایط مهیا باشد، زمستان امسال سریال جایزه ۵ را تقدیم نگاه مردم خوب گیلان خواهیم کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11205

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: