رسانه‌ها حافظان امید و نشاط جامعه در دوران کرونا و پساکرونا

مهندس حلاج‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه با کریم خورسندی مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با تبیین فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های آتی این اداره کل بر نقش رسانه‌ها تاکید کرد. 
به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان؛ حلاج‌پور با تاکید بر نقش‌رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای در دوران کرونا و پسا کرونا گفت: این اداره کل به طور مستقیم بیش با بیش از سی‌هزار نفر از هنرمندان صنایع‌دستی، تشکل‌های مردم‌نهاد، سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه گردشگری در ارتباط است که از بحران کرونا و اضطراب ناشی از آن بسیار متضرر شده‌اند و نقش رسانه‌ها به عنوان حافظان امید و نشاط در جامعه در این دوران بسیار پررنگ است.
او صنعت‌گردشگری را در حال حاضر مهم‌ترین مزیت استان دانست و ادامه داد: متاسفانه در این حوزه افرادی بدون مجوز یا آموزش‌های لازم به صورت شخصی فعالیت می‌کنند که علاوه بر دستگاه‌های نظارتی و انتظامی، رسانه‌ها می‌توانند با قلم خود به مردم در تشخیص فعالان واقعی کمک کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی گیلان زمین خاطر‌نشان کرد: حفظ و پاسداشت میراث گرانبهای گیلان، معرفی آن با شیوه‌های نوین و تاثیرگذار و شناخت مردم به عنوان حافظان اصلی میراث در گرو ارتباط سازنده و دو طرفه اداره‌کل و رسانه‌هاست.
حلاج‌پور هنرمندان صنایع‌دستی را عناصر فعال و احیاء‌کنندگان هنر و فرهنگ گیلان‌زمین دانست و تصریح کرد: بیش از ۸۰ رشته صنایع‌دستی به عنوان هنر و صنعت فاخر گیلان فعالیت می‌کنند که برنامه‌ریزی برای توسعه آن‌ها منجر به رشد اقتصادی به ویژه اقتصاد روستامحور ، اشتغالزایی و بهبود فضای کسب و کار خواهد شد.
او با اشاره به جایگاه نقد در سازندگی استان گفت: رسانه‌ها به عنوان بهترین مشاوران اداره‌کل با نقد منصفانه و سازنده تاثیرگذار هستند و ما برای حرکت درست در حوزه‌های کاری به حمایت فکری آن‌ها و القای انرژی مثبت به جامعه از طریق رسانه‌ها نیاز داریم.
مسعود حلاج‌پور در پایان با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان در زمینه میراث طبیعی جنگل‌های هیرکانی از برنامه ریزی و راه‌اندازی بیش از ده موزه تا پایان سال ۹۹ خبرداد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11147

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: