۹۳ درصد مردم استان کارت ملی هوشمند دریافت کردند

مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: ۹۳ درصد افراد واجد شرایط در استان، کارت ملی هوشمند دریافت کردند و دولت الکترونیک، به تسهیل پاسخگویی به مطالبات اجتماعی و خدمات اداری منجر شده‌است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا، قاسم روحانی فر در فرمانداری آستارا اظهار کرد: با مکانیزه شدن سیستم های صدور شناسنامه، زمان صدور آن به کمتر از یک روز رسیده و اداره ثبت احوال آستارا با همکاری دفترهای پیشخوان، ۷۸ هزار و ۵۴۱ کارت ملی هوشمند صادر کرده و عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی ادامه داد: آستارا از نظر نرخ ولادت، بعد از تالش در استان گیلان رتبه دوم را دارد و مهلت قانونی اعلام ولادت، حداکثر ۱۵ روز و مهلت اعلام فوت حداکثر ۱۰ روز است.

مدیرکل ثبت احوال استان گیلان از فرمانداری ها خواست، در اختصاص اعتبار و تجهیز اداره های ثبت احوال همکاری کنند.

فرماندار آستارا هم در این دیدار گفت: مدیران و کارشناسان ثبت احوال، نقش اجتماعی این سازمان را بیشتر معرفی کنند و آمار صحیح، اساس برنامه ریزی دقیق برای کشور است و ثبت احوال در این زمینه نقش برجسته دارد. 

حسن رستم زاد ادامه داد: خدمات الکترونیکی ثبت احوال، امور مردم را آسان و زمینه کاهش مراجعه غیرضروری، رفع ترافیک، صرفه جویی در هزینه، وقت و سوخت را فراهم کرده است.

استان گیلان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب این استان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=6669

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: