۶۲ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در رشت تشکیل شد

نماینده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حوزه شهرستان رشت خبر داد: همزمان با چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان، تا کنون ۶۲ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در رشت تشکیل شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، محمد حسن‌پور اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای چهارمین سال پیاپی، جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان را در سطح استان برگزار می‌کند که تا کنون ۶۲ مجوز ثبت باشگاه از سوی این اداره‌کل صادر شده است.

وی افزود: جام باشگاههای کتابخوانی با برگزاری چندین کارگاه کتابخوانی در مرداد و شهریور ۹۸ برای مربیان داوطلب آموزش و پرورش ، مربیان بسیجی سپاه قدس رشت ، مددکاران و مربیان مهدکودهای شهری و روستایی و کتابخانه ها و کانون پرورش فکری آغاز شد سپس تسهیلگران و مربیانی که در این کارگاهها شرکت کردند ، جام باشگاههای کتابخوانی را به کودکان و نوجوانان مراکز خود معرفی و باشگاههای کتابخوانی را ثبت نمودند.

به گفته حسن‌پور، اعضای این باشگاهها می توانند با ۵۰ درصد تخفیف تا سقف ۶۰ هزار تومان کتاب خریداری نمایند و پس از چند ماه لذت کتابخوانی و تولید نامه و فیلم کوتاه موبایلی در رقابت شهر و استان و کشور شرکت نموده و همراه با تسهیلگرانی که در طی این چند ماه باشگاههای کتابخوانی را اداره کرده اند نیز با ارائه گزارش به رقابت بپردازند.

نماینده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حوزه شهرستان رشت ادامه داد: در این دوره با حمایت اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت و همکاری مدیر و معلمان علاقه مند مدرسه محمود مشخ و خانم مشک بید حقیقی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۴ باشگاه کتابخوانی در این مدرسه  فعالیت خود را آغاز نمودند که ۶۰ کودک در این مدرسه عضو باشگاه کتابخوانی شدند و هفته ای یکبار کتاب خوانده و به نویسندگان کتابها نامه می نویسند و با معرفی فیلم کوتاه موبایلی کتابها را به همسالان خود معرفی می کنند.

وی افزود: در این طرح علاوه بر افزایش مهارت خواندن و نوشتن  کودکان با معرفی کتاب در قالب فیلم کوتاه موبایلی ، اعتماد به نفس بالاتری به دست می آورند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=5597

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: