ناوگان راه آهن شمال ۲ موجب حذف بیش از ۷۸ هزار خودرو از سطح جاده ها

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به اینکه اگر به طور متوسط تعداد سرنشین های خودروها را در سطح جاده سه نفر در نظر بگیریم گفت: جابه جایی میزان مسافر در بازه زمانی ۹ ماهه امسال توسط ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲ موجب حذف ۷۸ هزار و ۳۵۴ خودرو از سطح جاده ها شده است.
به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال ۲، غلامحسین ولدی اظهار داشت: در مدت ۹ ماهه نخست امسال مجموعا ۲۳۵ هزار و ۶۲ نفر مسافر از طریق راه آهن شمال ۲ جابه جا شدند که از این مقدار ۱۲۰ هزار و ۴۳۷ نفر مسافران ورودی به ایستگاه رشت و ۱۱۴ هزار و ۶۲۵ نفر مسافر خروجی ایستگاه رشت را شامل می شوند.
وی ضمن اشاره به اینکه مصرف سوخت ناوگان ریلی نسبت به جاده ای یک هفتم است، بیان کرد: حذف این تعداد اتومبیل از سطح جاده ها علاوه بر کاهش سوانح جاده ای باعث کاهش آلاینده های زیست محیطی می شود.
مدیرکل راه آهن شمال ۲ ادامه داد: قطار مسافری رشت به تهران و برعکس از تاریخ ۱۵ اسفند به صورت همه روزه در این مسیر تردد می کند.
وی اضافه کرد: قطار مسافری رشت به مشهد و برعکس از تاریخ ۱۱ آبان به صورت همه روزه در این مسیر تردد می کند و تا قبل از این تاریخ به صورت یک روز در میان در مسیر مذکور قرار می گرفت.
وی تصریح کرد: با احتساب قطار گردشگری خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار تا کنون ۱۳ رام قطار گردشگری وارد استان گیلان شده است.
ولدی به ظرفیت های گردشگری استان گیلان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود در آینده تعداد قطارهای گردشگری ورودی به استان گیلان افزایش یابد.
وی اضافه کرد: افزایش ظرفیت قطارهای گردشگری گیلان در ایام نوروز از اولویت های این اداره کل به شمار می رود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=6662

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: