مسابقات وزنه برداری جام نامجو باید هر سال به میزبانی رشت برگزار شود

باز باران خبر/ گفتگوی اختصاصی: یکی از روسای اسبق هیات وزنه برداری و یکی از معروفترین پیشکسوتان رشته وزنه برداری گیلان که بیشترین سابقه ریاست این هیات را دارد در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه مرحوم نامجو اهل شهرستان رشت بود، باید تدبیری اندیشید که هرساله رقابتهای جام نامجو در گیلان و در زادگاهش شهرستان رشت برگزار شود.

غلامعلی والامنش افزود: البته اولین بار رقابت های جام نامجو در سال ۱۳۶۶ و با حضور مرحوم محمود نامجو و خانواده اش در رشت برگزار شد و در سال ۷۲ نیز مسابقات وزنه برداری بین المللی جام نامجو با حضور ۱۰ تیم خارجی در رشت برگزار شد.

وی به اهمیت میزبانی این رقابت ها اشاره و اظهار کرد: میزبانی و برگزاری این رقابت ها در رشت باعث می شود تا نوجوانان و جوانان بیشتری با این رشته آشنا شوند و  از بین این علاقمندان استعدادهای خوبی انتخاب شوند تا آنان بتوانند جایگزین وزنه برداران معروف این استان شوند.

وی ادامه داد: مرحوم نامجو که پرچمدار ورزش گیلان و رشته وزنه برداری محسوب می شود که علاوه بر این ورزشکار استثنایی، برداران پانزوان، اصغر ابراهیمی ، حاکم زاده و… از چهره های معروف رشته وزنه برداری کشور و حتی جهان در گیلان بشمار می روند که بطور حتم باید چهره های جدیدی ظهور کنند تا پرچم وزنه برداری گیلان همچنان در سطح کشور برافراشته باشد.

وی بیان کرد:  امسال نیز رقابت های وزنه برداری بین المللی جام نامجو در رشت برگزار خواهد شد که البته رقابت های امسال نسبت به دوره های گذشته تفاوت دارد چون این دوره از رقابت ها کسب سهمیه المپیک محسوب می شود و به طور حتم از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده  و  وزنه برداران معروفی در آن حضور خواهند یافت.

رئیس اسبق هیات وزنه برداری گیلان اضافه کرد: رقابت های سال جاری آزمایش دوپینگ نیز دارد و چون یکی از رقابت های ورودی برای المپیک ۲۰۲۰ ژاپن است ، وزنه برداران صاحب نامی که موفق به کسب سهمیه المپیک نشده اند، تلاش می کنند تا در این رقابت ها حضور یافته و سهمیه المپیک را کسب کنند.  البته این دوره از رقابت ها، امتیاز تیمی ملاک نیست و وزنه برداران تمام تلاش و توان خود را به کار خواهند بست تا با قدرت و آمادگی کامل در مسابقات جام نامجو حضور یافته و با کسب مقام قهرمانی سهمیه المپیک را نیز بدست آورند.

والامنش خاطرنشان کرد: انگیزه ورود من به وزنه برداری نیز  مرحوم محمود نامجو بود و به طور حتم حضور قهرمانان و چهره های شناخته شده وزنه برداری ایران و جهان در رشت باعث پیشرفت این رشته ورزشی در این شهر و استان خواهد شد.  با توجه به این امر و برای ارج نهادن به جهان پهلوان محمود نامجو ، انتظار داریم که از این پس هرساله رقابت های وزنه برداری بین المللی جام نامجو در رشت برگزار شود.

وی با انتقاد از برگزاری ابن رقابت ها در مجموعه ورزشی شش هزارنفره شهدای رشت اظهار کرد: در تعجبم که چرا این رقابت ها قرار است در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی شش هزارنفره شهدای رشت برگزار شود و چرا این مسابقات در سالن اختصاصی وزنه برداری جهان پهلوان محمود نامجو در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار نمی شود.

رئیس اسبق هیات وزنه برداری گیلان ادامه داد: شاید یکی از دلایل عمده آن پیش بینی حضور گسترده تماشاگران باشد اما می توانستیم در صورت استقبال زیاد بین راهروی سالن مرحوم نامجو نیز صندلی بگذاریم تا تعداد تماشاگران بیشتری از این رقابت ها استقبال کنند.

وی اضافه کرد: هم اینک هزینه زیادی برای آماده سازی سالن شش هزار نفره شده و پس از مسابقات  نیز باید سالن به حالت اولیه خود بازگردد که این امر باعث می شود تا هزینه هنگفتی انجام شود اما اگر این رقابت ها در سالن وزنه برداری برگزار می شد، هزینه های انجام شده به هدر نمی رفت و دیگر نیازی به تغییر سالن به حالت اولیه نبود.

والامنش افزود: به هر حال از مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان ، مسئولان هیات وزنه برداری این استان ، مسئولان فدراسیون و همچنین استاندار گیلان و سایر مسئولان ارشد این استان تشکر می کنم که دست به دست هم داده تا این رقابت ها در رشت برگزار شود و امیدوارم که هر ساله شاهد برگزاری مسابقات وزنه برداری جام نامجو در رشت باشیم.

وی به در پیش بودن سالگرد مرحوم نامجو نیز اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر مراسم سالگرد مرحوم نامجو برگزار نمی شود و یا  برگزاری آن خیلی ساده و کمرنگ است اما باید مراسمی را در حد نام و منزلت این جهان پهلوان برگزار کرد و پیشنهادم این است که در یکی از سالن های مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت این مراسم برپا و در پایان نیز تندیس مرحوم نامجو واقع در بیرون ورزشگاه شهید عضدی رشت گلباران شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=6854

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: