سکوت سنگین بازیگر گیلانی نقش وارش

سریال وارش به کارگردانی احمد کاوری جدید ترین تولید شبکه سوم سیما است که پس ازپایان پخش فوق لیسانسه ها از اواسط آذر ماه از شبکه سوم سیما در حال پخش می باشد. نام قبلی این سریال ، بهترین سال های زندگی ما بود که در فاصله کمی مانده به پخش تغییر کرد.

این روزها شاهد پخش سریالی با عنوان وارش از شبکه سوم سیما هستیم که نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و می توان گفت مردم هر شب این سریال را به نظاره می نشینند.
این سریال زیبایی ها و جاذبه های طبیعی گیلان واز طرفی آداب و رسوم و میهمان دوستی مردم را به تصویر می کشد.
اما فیلمنامه سریال وارش در بخش هایی از این سریال ، فرهنگ و هویت مردم گیلان را زیر سوال می برد و آنجا که گیلانیان را بی غیرت و ترسو خطاب می کند دل مردم را به درد آورده است.
گیلان عالمانی همچون آیت الله بهجت ، پروفسور سمیعی و میرزا کوچک خان جنگلی را در خود پرورانیده است که همواره موجب عزت و سرافرازی این دیار سرسبز هستند و جای بسی تاسف دارد که مردم گیلان را مردمی ترسو و بی غیرت عنوان می کنند.
اگرچه سریال وارش بیانگر ظلم ها و زورگویی های دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است و اما ملت گیلان نیز همواره در مبارزه با زور و ظلم پیشگام بوده اند و در بصیرت و آگاهی زبانزد هستند .
ارزش ها ، باورها ، آداب و رسوم و … فرهنگ و هویت هرقوم و ملتی است که متاسفانه در این سریال آنگونه که باید درخور توجه قرار نگرفته و از آنجایی که از شبکه سراسری پخش می شود بسیاری از مردم در جای جای کشور این سریال را به تماشا می نشینند ، فرهنگ و جسارت مردم گیلان را آنگونه که هست نمی بینند وسریال را بر اساس فیلمنامه قضاوت می کنند.
بهتر می شد که فیلمنامه از جوانب مختلف مورد بررسی کارشناسان قرار می گرفت تا مردم در سراسر کشور، گیلان را آنگونه که هست بشناسند.

سیاسیون به دنبال جامعه سنجی نباشند
گذشته از انتقاداتی که به این سریال وارد می شود عده ای هستند که از آب گل آلود در جهت منافع سیاسی خود بهره می گیرند و با جانب داری از مردم به دنبال تقویت جایگاه جامعه سنجی خود هستند.
کاش آنقدر که در این راستا اظهار نظر کردند و گفتند در خصوص برنامه ها و وضع قوانینی که به نفع مردم هست نیزاقدام می کردند.
اگرچه فرهنگ هرملتی نشان از هویت آن است و باید مورد توجه قرار گیرد اما کاش داوری ها و قضاوت ها واقعی تر ، منطقی تر و کارشناسانه تر باشند.
کاش از هر کوی و برزنی شاهد اظهار نظر در این خصوص نباشیم همان هایی که در جریان کارهای روزانه خود به جایگاهی که باید برسند و منافع مردم را تامین کنند نرسیده اند و هم اکنون داد فرهنگ گیلان را می زنند.
کاش آنهایی که اینچنین داد فرهنگ می زنند در خصوص مباحث اقتصادی کشور و … که فرهنگ را نیز تحت تاثیر قرار می دهد قاطع و کاردان بودند.
آیا این دادزدن ها و حمایت از فرهنگ مردم غیور گیلان به جد واقعی است یا اینکه به دلیل منافع سیاسی و جامعه سنجی خودشان صورت می گیرد؟
قضاوت ها و داوری ها باید بگونه ای باشند که نقاط مثبت و منفی را بیان و راهکار لازم را نیزارائه دهند آن هم توسط کارشناسان و افرادی که در حوزه فرهنگ ید توانایی دارند.
با وجود همه انتقاداتی که از سوی مردم و سیاسیون در خصوص سریال وارش بیان شد آیا وقت آن رسیده بود که اینچنین مورد قضاوت قرار بگیرد ؟سریالی که بی عدالتی و ظلم دوران قبل از انقلاب را به تصویر می کشد، یا اینکه باید تحمل و تاملی صورت می گرفت تا ببینیم داستان وارش به کجا خواهد رسید.
اما جای سوال این است که سکوت سنگین نسرین بابایی بازیگر گیلانی نقش وارش به چه دلیلی است و چرا وی در این خصوص اظهار نظری نکرده است و با توجه به هجمه انتقادات به این سریال و حواشی که ایجاد شده عکس العملی نشان نمی دهد.نسرین بابایی بازیگر گیلانی در فصل دوم سریال وارش ، نقش وارش را بازی می کند. با پخش این سریال این بازیگر گیلانی نیزموردنقد و هجمه قرار گرفته است اما بسی جای سوال است که سکوت نسرین بابایی چه مفهومی می تواند داشته باشد.آیا وی به هواداری از کارگردان سریال سکوت کرده است یا اینکه جانب دار مردم گیلان است.وی در این خصوص هیچ توضیح یا اظهار نظری را بیان نکرده و مصاحبه ای نداشته است.فیلم سینمایی لیلاژ که وی در آن ایفای نقش داشته هم اکنون در سینماها در حال اکران می باشد و همچنین سریال بیگانه ای با من است را به کارگردانی احمد امینی در یکی از نقش های اصلی بازی می کند. با توجه به اینکه نسرین بابایی سالهای سال مشغول ایفای نقش است و مردم گیلان به این بازیگر گیلانی علاقه مند هستند و او را دوست دارند جای سوال است که چرا وی در برابر هجمه انتقادات سکوت کرده است درحالیکه مردم انتظار پاسخگویی از وی دارند و منتظر واکنش این بازیگر گیلانی هستند.با توجه به اینکه سریال وارش بسیار پرمخاطب است و از شبکه سه سیما در حال پخش می باشد با ایفای نقش نسرین بابایی این بازیگر گیلانی درنقش وارش ، بهتر است کمی حوصله داشته باشیم و بازیگر گیلانی را حمایت کنیم تا درزمینه کاری تصمیمات درست تر و بهتری بگیرد.

سریال وارش چه خواهد شد؟
شاید هنوز زمان قضاوت برای این سریال زمان مناسبی نباشد و میبایست به انتظار بنشینیم که وارش به کجا خواهد رسید.
کاش از برخی از برنامه هایی که دارای متن و محتوای آنچنانی نیستند و گاهی فرهنگ ، هویت و ذکاوت مردم گیلان را زیر سوال می برند نیز اینگونه قضاوت صورت می گرفت تا برنامه هایی ساخته شوند که در حد و شان مردم گیلان باشد و تصویری از هویت اصیل این قوم را به نمایش بگذارد.
مردم گیلان مردمی مبارزعلیه ظلم، آگاه و بصیر ، با ذکاوت ، باغیرت ، جسورومهمان نواز هستند که می بایست این ویژگی ها که اصالت فرهنگی گیلان می باشند بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
در انتها وارش را به نظاره خواهیم نشست تا ببینیم چه دستاوردی برای گیلان به همراه خواهد داشت .

سمانه عادلی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=6124

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: