رسانه ها برای ترغیب و حضور پر رنگ مردم در صحنه انتخابات نقش آفرین هستند

ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده ادوار فومن و شفت و دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش کشور در گفتگویی با خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت : سردار قاسم سلیمانی چهره ای شناخته شده در تمام دنیا بوده است و در بسیاری از کشورهای جهان از او به عنوان یک ناجی یاد می کنند.

به گزارش باز باران خبر، ناصر عاشوری افزود : افتخار مردم کشور ما این است که افراد و شهدایی به مانند سردار سلیمانی داشته ایم که موجب امنیت و آرامش کشورمان بوده اند.
وی ادامه داد : اگر امروز به سلاح های موشکی مجهز هستیم این به معنای جنگ طلبی ما نیست بلکه با سیاست رهبر معظم انقلاب به این نتیجه رسیده ایم که کشور باید از نظر دفاعی همواره مجهز باشد چون به صورت جدی مورد تهدید قرار داریم و این تهدیدات از شروع نظام مقدس جمهوری اسلامی و پس از پیروزی انقلاب همواره وجود داشته است.

نماینده ادوار گذشته شهرستان فومن با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و لزوم مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات گفت : با توجه به شرایط کشور و تهدیدات دشمنان ،حضور حداکثری مردم در صحنه های سرنوشت ساز نظام بسیار مهم است و با توجه به تنگناهای اقتصادی موجود در جامعه که موجب یاس و ناامیدی جامعه گشته ،رسانه ها می توانند برای حضور پر رنگ مردم در صحنه ی انتخابات و ترغیب آنان نقش آفرین باشند .

آمدن مردم به پای صندوق های رای نشان از دموکراسی و نشاط سیاسی است

وی با اشاره به اینکه کاندیداتورهای انتخاباتی نقش زیادی در حضور مردم در پای صندوق های رای دارند ، اظهار داشت : آمدن مردم به پای صندوق های رای نشان از دموکراسی و نشاط سیاسی است و دستگاههای نظارتی و اجرایی و هیات های اجرایی باید به کاندیداهای انتخاباتی به دید بهتری نگاه کنند و این دیدگاه را نداشته باشند که هر کس که به دنبال جایگاه نمایندگی مجلس است می خواهد دستی به حقوق و بیت المال داشته باشد .

وی ادامه داد : در خصوص افراد اصل بر برائت است مگر خلاف آن توسط مراجع ذیصلاح اثبات شود .کاندیداها تنور انتخابات را گرم خواهند کرد و باید در این خصوص از آنها تشکر شود .نباید همه همدیگر را متهم کنیم حتی خود کاندیداها باید رقابت سالمی را در پیش گیرند نه اینکه در صدد اتهام زنی علیه یکدیگر برآیند.

عاشوری در خصوص جایگاه مجلس در نظام عنوان کرد : جایگاه مجلس در قانون اساسی مشخص شده ،مجلس در راس امور است و دلیل آن نیز مشخص می باشد چون آحاد مردم ایران نمایندگانی را به مجلس می فرستند تا وکیل ملت باشند. نمایندگان به وزرای دولت به نیابت از ملت اعتبار می بخشند و این جایگاه و اختیار نظارتی را مردم به آنها داده اند. مجلس باید حرمت خود را حفظ کند .اگر نمایندگانی شجاع ،پاکدست ،متدین و انقلابی در مجلس باشند آن مجلس در راس قرار می گیرد ،چنانچه در دوره ای مجلس ضعیف شود و یا سیاسی گردد و اشتباهاتی را مرتکب شود که جایگاه نماینده و مجلس را زیر سوال ببرد شان آن مجلس به شدت افت خواهد کرد.

وی افزود : مجلس باید ارتباط سازنده داشته باشد ولی معامله گر نباشد . مجلس باید دلسوز برای مردم و دولت باشد و اگر خدای نکرده از مسیر خارج شود، حیثیت و قداست فعالیت های مجلس زیر سوال می رود.مجلس باید خود با مفسده مبارزه کند .اگر فساد در مجلس رخنه پیدا کند سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد .

مجلسی موفق خواهد بود که قانون گذاری آن کم و مفید باشد

وی ادامه داد : مجلس باید از نظر قانون گذاری و تصویب قوانین به صورت درست ریل گذاری کند تا دولت بتواند فعالیت خود را به درستی انجام دهد.

عاشوری با بیان اینکه برای اداره امور کشور نیاز به تصویب قوانین زیادی نداریم ، تاکید کرد : مقدار قوانین مصوب باید کم باشد تا دستگاههای دولتی و مردم گیج نشوند و همچنین دست دستگاه قضا برای نظارت و دولت برای اجرا باز باشد.
وی با یادآوری تجربه نمایندگی خود در ادوار گذشته مجلس گفت : به عقیده ی من ۸۰ درصد از طرحهایی که نمایندگان به مجلس می آورند، احساسی است و آنها به شکل قانون مصوب می شود و لوایحی که دولت به مجلس می فرستد باید ایرادات آن در مجلس برطرف شود وگرنه در ستاد و صف و اجرا در دولت به موانعی برخورد خواهد کرد .
عاشوری اضافه کرد : در هر کمیسیون تخصصی در مجلس باید نظارت وجود داشته که به چه اندازه از قوانین اجرایی شده و چقدر بایگانی شده است. مجلسی موفق خواهد بود که قانون گذاری آن کم و مفید باشد.

وی تاکید کرد : اصلاح امور مجلس به دست نمایندگان است، نمایندگان می توانند مجلس را صعود یا سقوط دهند. اینکه مجلس کارآمد یا غیر کار آمد باشد بستگی به نمایندگان دارد. مجلس باید دولت را همراهی کند نه اینکه بر روی ضعف های دولت سرپوش بگذارد و ماله کشی کند.مجلس باید به موقع حرف خود را بزند و اگر اینکار را انجام ندهد حق خود را از دست می دهد .
عاشوری با اشاره به دوره نمایندگی خود گفت : من همواره تاکید داشته ام که چشم داشتی به حقوق نمایندگی و مزایا آن ندارم . در دوره هایی که نماینده نبودم زندگی من عادی بوده و آرامش بیشتری داشته ام . باید این دیدگاه از بین برود که هر کسی برای مسوول شدن می آید به جهت بدست آوردن موقعیت مالی آمده است .افرادی هستند که ۳ دوره نماینده بوده اند اما با حقوق کارمندی یا صرفا حقوق نمایندگی زندگی کرده اند و هیچ پول حرامی وارد زندگی آنها نشده است .

عاشوری که یکی از کاندیداهای انتخابات آتی مجلس است ،گفت : بنده هیچگاه در ارایه برنامه های خود بلند پروازی نداشته ام و وعده های من خارج از چارچوب برنامه ی ششم توسعه و چشم انداز کشور نیست و البته چندین برنامه ی خوب و تاثیر گذار برای حوزه ی انتخابیه ی فومن و شفت خواهم داشت .

نماینده ادوار شهرستان فومن با اشاره به برخی فعالیت های خود عنوان کرد : افتخار می کنم که توانستم از اعتبار خود برای مردم منطقه کاری انجام دهم و ۲۶ مدرسه توسط خیرین ساخته شد ،در دوره های قبل مجوز ساخت استادیوم ۱۲ هزار نفری را اخذ کردیم که زمین آن دیوارگذاری شده است .مجوز سومین دانشکده گردشگری فومن ،اخذ شده و برای شفت نیز زمینی توسط یک خیر برای احداث دانشکده کشاورزی اهدا شده است .برای اشتغال خانوارهای روستایی در کشور باید برنامه ریزی کنیم .مردم در استان گیلان از لحاظ امکانات زیر ساختی نظیر آب ، برق و گاز نسبت به سایر استانها از رفاه خوبی برخوردارند اما ۳۰ جمعیت تحت پوشش کمیته امداد هستند که این نشان می دهد موضوع مهم اشتغال افراد و اقتصاد خانواده است و باید این مورد را تغییر دهیم .

مطالبه گری حق مردم است

وی با بیان اینکه مطالبه گری حق مردم است اظهار داشت : وزرا ،نمایندگان مجلس و مسوولین در رده های مختلف باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند .افرادی که در حاکمیت و دولت هستند باید پاسخگو باشند .مردم کشورمان مردم صبور و خوبی هستند و در همین روزهای اخیر با شهادت سردار قاسم سلیمانی نشان دادند که نظام را دوست دارند و به آن وفادارند.

عاشوری در پاسخ به سوالی در خصوص پیش بینی طیف نمایندگان مجلس یازدهم تصریح کرد : پیش بینی بنده این است که نمایندگان مجلس دهم در دوره آتی ریزش خواهند داشت. امیدوارم که مجلسی پر انرژی با گرایش جوان داشته باشیم .همانطور که مقام معظم رهبری بر استفاده از جوانان تاکید دارند اگر به جوانان اعتماد کنیم قطعا مدیریت جوانان ستودنی است . جوانان ما در برخی از کشورها با تکیه بر توان و تخصص خود پروژه هایی را پیش برده اند که مایه افتخار می باشد .به عقیده ی بنده علاوه بر جوانگرایی مجلس یازدهم ،نماینده باید همسو با نظام و رهبری باشد و از ظرفیت های خود در جهت توسعه ی کشور بهره گیری کند.

عاشوری با اشاره به لزوم اخلاق مداری در فعالیت های انتخاباتی کاندیداهای مجلس و عدم تخریب رقبا به شیوه های مختلف اظهار داشت : در دوره ی قبل در زمان انتخابات حمله های بسیاری از سوی رقبا به من شد اما من هرگز اساعه ادب نکردم و کاندیدای هیچ حزب سیاسی نبوده ام و عقیده دارم که نماینده باید خدمت گذار مردم باشد.

وی با اشاره به جریان ساخت پل روگذر ورودی فومن و حواشی آن موضوع گفت : در دوره ششم مجلس در زمان نمایندگی آقای جماعتی از حوزه انتخابیه فومن ،پروژه پل روگذر شروع شد و این پل جنبه ی سیاسی یافت ، به من وعده و وعیدهای زیادی در خصوص ساخت پل داده شد به گونه ای که صبرم لبریز گردید و پس از آنکه من به اعتراض در آنجا چادر زدم این پل تخریب شد ،این پروژه ۱۴ سال به طول انجامیده بود و متاسفانه در نهایت نیز بدان گونه در زمان وزارت آقای آخوندی به پایان رسید .
عاشوری در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر فضای مجازی و رسانه در انتخابات اشاره کرد و افزود : نقش آفرینی رسانه ها در فضای مجازی تاثیر گذار است ،انتخابات آفت زده شده ،کلک ،دروغ ،نیرنگ و پول آفت های انتخابات هستند و رسانه ها باید این آفت ها را به مردم معرفی کنند .مردم نباید با احساسات در انتخابات پیش بروند بلکه باید عقلانیت را مد نظر قرار دهند چون تکیه بر عقلانیت در سایر حوزه ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی تاثیر گذار است.
کشور ما به لحاظ تامین سوخت در ۶ فرآورده اصلی خودکفا است

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش کشور با اشاره به خودکفایی کشورمان در خصوص تولید بنزین اظهار داشت : ما به لحاظ تامین سوخت در ۶ فرآورده ی اصلی خودکفا هستیم تا شهریور سال ۹۷ روزانه بالای ۴۰ میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شود و از آن تاریخ تا کنون با شروع فعالیت و راه اندازی ابر پالایشگاه ستاره خلیج فارس هیچ بنزینی وارد کشور نمی شود و روزانه ۴۷ میلیون لیتر تولید بنزین داریم.

عاشوری ادامه داد : محصولات ویژه نظیر انواع حلال ها ،لوبکات و vac.bot خوراک اصلی روغن سازها ی کشور و صنایع شیمیایی هستند که از این محصولات را از پالایشگاهها می گیرند و در کنار تولیداتی نظیر بنزین ، گازوییل ،نفت ،سوخت هواپیما و غیره جز ۲۰ درصد کل فرآورده های تولیدی پالایشگاهها هستند.

وی ادامه داد : پالایشگاهها نفت خام را از چاههای نفت می گیرند و فرآورده های خود را تولید می کنند و با دولت تهاتر دارند و چون پالایشگاهها خصولتی هستند
حاکمیت بر آنها نظارت دارد.انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش تعامل با دولت و خلاها و پازل هایی را در ارتباط با دولت خالی می ماند را برطرف می کنند و آنجایی که بخش خصوصی نمی تواند ورود کند ،وارد شده و بخشنامه هایی در جهت ایجاد وحدت رویه صادر می کند .

عاشوری در پایان از رسانه ها خواست که در جهت ایجاد انسجام در کشور و حضور مردم در جهت انتخاب اصلح برای مجلس یازدهم و تنویر افکار عمومی تلاش کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=6754

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: