دعوت عکاسان خبری به نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از همه عکاسان خبری خواست در نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان شرکت کنند.

به گزارش باز باران خبر، فیروز فاضلی گفت: در عصر اطلاعات عکس و تصاویر خبری از شیوه های انتقال اطلاعات به شمار می رود که با گذر از محدودیت های زبانی،واقعیت را همانطور که هست ارائه می دهد .
وی افزود: امروزه عکس بعنوان بخش جدایی ناپذیر اخبار و گزارش ها جایگزین مناسبی برای انتقال اخبار و مفاهیم در کوتاهترین زمان محسوب می شود و کمک شایانی به درک مطلب توسط مخاطب می کند.
وی ادامه داد: با توجه به لزوم برجسته سازی تلاش عکاسان خبری در رویدادهای مهم مذهبی ، رسانه ای و اجتماعی ،این اداره کل در نظر دارد با همکاری خانه مطبوعات نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری را برگزار کند.
فاضلی تصریح کرد: معرفی کارکرد عکس خبری در رسانه ها و نقش مهم رسانه ها در ارتقاء سطح آگاهی جامعه ،افزایش توانمندی های شناخت افراد جامعه در مقابله با ناهنجاری های اجتماعی ،گسترش فعالیت های فرهنگی ،مذهبی و رسانه ای مرتبط در رسانه ها از اهداف برگزاری جشنواره یادشده است.
وی بیان کرد: رشته های جشنواره عکس خبری در زمینه های مختلف اجتماعی ،سیاسی،اقتصادی ،ورزشی ،هنری و مذهبی برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: جلوه های معنوی زیارت ،اربعین و نقش آن در انتقال پیام مذهبی ،فرهنگی،اجتماعی و سیاسی عاشورای حسینی – نقش رسانه ها در پیشگیری از اعتیاد و ریشه یابی انحرافات اجتماعی نظیر خشونت های خانگی و شیوع بزهکاری – ارتباط سواد رسانه ای با حفظ سلامت اجتماعی کودک،خانواده و حقوق شهروندی و فرهنگ عمومی – توسعه و ترویج فرهنگ غدیر و بزرگداشت دهه امامت و ولایت، دفاع مقدس ،استکبار ستیزی و مقاومت اسلامی – اقتصاد مقاومتی ،استحکام بخشی و بازدارندگی با رونق تولید – ورزش، جوانان و امید- حضور حداکثری ،تجلی اقتدار و وحدت ملی – سبک زندگی ایرانی ،نشاط بخشی و امید آفرینی در جامعه اسلامی محورهای جشنواره یاد شده است.
فاضلی با بیان اینکه مهلت ارسال اثر ۱۵ دی ماه است،خاطرنشان کرد: زمان چاپ اثر باید از ابتدای سال جاری تا ۱۰ دی ماه باشد و پدید آورندگان آثار می توانند در هر محور ،حداکثر پنج اثر انتشاریافته در نشریات مکتوب و مجازی دارای مجوز را در فاصله زمانی تعیین شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند .
علاقه مندان برای ارسال آثار خود به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه و عکس های خود را با شرایط مشخص شده آپلود نمایند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=5662

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: