جوان، نوع دوستی، صداقت و تواضع

افراد برای زیستن و زندگی مشترک خلق شده‌اند. هیچکس نمی تواند تنها در انزوا زندگی کند. خودبینی صفت پسندیده ای نیست، بنابراین شما هرگز نباید خود را به تعصبات بیجا، خودبینی و طمع آلوده کنید.
به جای پرداختن به خود در فکر دیگران باشید. همواره منافع جامعه و مردم را بر منافع شخصی خویش مقدم بدارید. انسان خودپسند هرگز نه جوان است و نه جوانمرد. البته این سخن به آن معنا نیست که جوان اجازه دهد که افراد فرصت طلب و زبان باز بر سرش کلاه گذاشته و او را فریب دهند.
– ویژگی های مثبت جوانان
جوانان جویای ترقی به اعتقاد و اعتماد، ارزش و بها می‌دهند. آنان شیفته زیبایی، همکاری و محبت هستند. آنها کسانی نیستند که در گوشه انزوا، عمر خود را در خیال بافی و افکار واهی تلف کنند.
گوشه گیری برای جوانان مناسب نیست. آنان به فضاهای باز و آزاد تعلق دارند. در چنین جوّ مساعدی، «من» به «ما» تبدیل می شود. بنابراین در بند«خودبینی»گرفتار نشوید. با اعتقاد و محبت به سوی فردایی روشن بشتابید.
– صداقت جوانان
کسانی که از جوانی عبور کرده اند، هر قدر کوشش کنند، باز هم نمی توانند با خودشان صاف و صادق باشند. زیرا درگیر زندگی روزمره خویش شده و مسائل شغلی، خانوادگی، روابط اجتماعی و… مانند تارهای عنکبوت او را در میان گرفته اند. اما نسل جوان هنوز این گرفتاری‌ها را ندارد. او می‌تواند با قدری تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها به دنبال خواسته‌های واقعی خود برود. این بهترین حسن نیتی است که یک جوان شایسته می‌تواند در حق خویش، اعمال نماید.
– تواضع جوانان
رشد و پیشرفت ذهنی و شخصی هر انسان از آموزش و آموخته هایش سرچشمه می گیرد. لحظه‌ای که فکر می کنید واقعا فرد مهم و با اهمیتی هستید، رشد روح و روان شما متوقف می شود. شخصیت و روح با فروتنی و کوشش برای یادگیری امکان رشد و پیشرفت خواهد داشت. در حالی که اندام‌های بدنتان قوی می‌شود، باید روز به روز متواضع‌تر شوید.
شما می‌توانید از کار سخت کشاورزان، کوشش‌های بی وقفه کارگران، فداکاری شبانه روزی والدین برای اداره خانواده و بزرگ کردن فرزندان و… نکته‌های فراوانی بیاموزید.
– فروتنی را بیاموزید
چشم و گوش خود را برای دیدن و شنیدن مناظر زیبا و صداهای دلنشین طبیعت که شما را به سوی آگاهی و تلاش بیشتر دعوت می کنند، باز کنید. فروتن باشید و با جدیت دنبال دانش و کسب تجربه‌های مفید بروید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2822

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: