تحقق اشتغال مولد در گرو حمایت از واحدهای صنفی است

نایب رئیس اتاق اصناف کشور رفع چالش‌های موجود در مسیر فعالیت اصناف و حمایت دولت از آن‌ها در شرایط سخت تحریم اقتصادی دشمن را مورد تأکید قرار داد و گفت: تحقق اهدافی نظیر اشتغال مولد با حمایت از واحدهای صنفی ممکن می‌شود.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از تسنیم، جلال‌الدین محمد شکریه با تأکید بر اینکه اصناف و واحدهای صنفی با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستند اظهار داشت: تحقق اشتغال مولد و بسیاری از اهداف اقتصادی دیگر آن هم در شرایط سخت تحریم تنها با حمایت از واحدهای صنفی و کمک برای رفع قوانین بازدارنده تولید امکان‌پذیر است.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور ایجاد بسترهای مناسب در بخش تعاملات اقتصادی، تأمین اجتماعی، کار و رفاه اجتماعی، بانکی و مواردی نظیر این توسط دولت را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: اگر موارد اشاره شده در دستور کار دولت قرار گیرد اصناف میزتوانند تأثیرگذاری خود را در تولید امنیت با ایجاد اشتغال مولد تحقق ببخشند.

شکریه با بیان اینکه تولید کالاهای سیاسی شامل وضع قوانین جدید و حذف قوانین بازدارنده کمک بزرگی به اصناف در جهت رشد و شکوفایی فعالیت‌هایشان می‌کند تصریح کرد: مهیا شدن شرایط برای فعالیت مناسب اصناف و واحدهای صنفی با مسائلی مانند ایجاد امنیت متوازن در کشور ارتباط بسیار تنگاتنگ و دو جانبه‌ای دارد.

وی شاهراه امنیت اقتصادی را در گرو تأمین امنیت فیزیکی و روانی جامعه که توسط پلیس به‌وجود می‌آید، عنوان کرد و ابراز داشت: اگر در بحث اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی که یکی از مهم‌ترین کارکردهای فعالیت اصناف است هزینه نکنیم ناچاریم برای رفع بزهکاری‌های اجتماعی و اقدامات تأمینی هزینه کنیم.

رئیس اتاق اصناف گیلان مشکلات اصناف را کشوری دانست و حل آن‌ها را در گرو اصلاح آئین‌نامه‌ها و قوانین جاری کشور برشمرد و اظهار داشت: سه میلیون واحد صنفی موجود در کشور، میلیون‌ها اشتغال پایدار در کشور فراهم کرده‌اند در حالی‌ که ایجاد این تعداد فرصت شغلی پایدار برای دولت هیچ‌گونه هزینه‌ای در بر نداشته است.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با اشاره به اینکه ۲۸۰ رسته از ۲ هزار و ۸۰۰ رسته شغلی بنگاه‌های صنفی سطح کشور، تولیدی هستند گفت: در بخش صنعت فقط در ‌۲ هزار واحد صنعتی بیش از یک صد نفر اشتغال ایجاد شده است و این نشان می‌دهد که دولت باید نگاه حمایتی خود را به بخش صنفی کشور بیشتر متمرکز کند.

وی نگهداری و صیانت از اشتغال موجود در سطح واحدهای صنفی سراسر کشور را مهم‌ترین اولویتی که همه باید به تحقق آن کمک کنند تلقی کرد و ابراز داشت: نقش و جایگاه خانواده بزرگ اصناف در ایجاد فرصت‌های شغلی قابل انکار نیست بنابراین ارائه بسته‌های پیشنهادی جهت حمایت از کسب و کار واحدهای صنفی ضروری است.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان با بیان اینکه دستورالعمل‌‌‌ها و قوانین باید در راستای پشتیبانی از فعالیت واحدهای صنفی وضع شوند اصلاح و بازنگری در برخی از قوانین را لازم خواند و گفت: حمایت قانونی و یا اعطای تسهیلات بانکی در قالب بسته‌های پیشنهادی می‌تواند موجب افرایش اشتغال ایجاد شده در حوزه اصناف شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور رفع مشکلات موجود و حمایت از اصناف کشور را نیازمند ایجاد یک عزم و اراده ملی دانست و افزود: اتاق اصناف ایران طرح‌ها و برنامه‌های خود را در این زمینه به وزارت صمت و دولت داده است بنابراین امیدواریم واحدهای صنفی نظیر گروه‌های تولیدی و صنعتی از یک چتر حمایتی قوی برخوردار شوند.

شکریه لزوم تغییر برخی از قوانین موجود و اصلاح سیستم نظام بانکی کشور را یکی دیگر از پیش‌نیازهای اساسی رونق تولید و حمایت از کسب و کارها خواند و اظهار داشت: در اختیار گذاشتن یکسری تسهیلات تکلیفی به بانک‌ها برای حمایت از تولید نیز از دیگر مباحثی است که به احیاء فضای کسب و کار کشور کمک شایانی می‌کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=7845

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: