بیماران در ماه رمضان خودسرانه مقدار مصرف داروها را تغییر ندهند

باز باران خبر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلانگفت : بیماران در ماه رمضان بدون مشورت با پزشک معالج و به صورت خودسرانه زمان دریافت دارو، تعداد و مقدار مصرف داروها را تغییر ندهند.

به گزارش ایسنا؛ زهرا حصاری ضمن تبریک حلول ماه رمضان، رعایت آداب صحیح غذایی و اصول مصرف داروها را در سلامت روزه داران بسیار مهم دانست و گفت : به منظور بهره مندی بیشتر از این ماه پر برکت، لازم است روزه داران در این ماه، در رعایت هرچه بیشتر آداب صحیح و سالم غذایی و همچنین اصول مصرف داروها دقت کنند.

وی با اشاره به مصرف شیرینی سنتی نظیر زولیبا و بامیه، در ماه مبارک رمضان، یادآور شد: زولبیا و بامیا  از جمله مواد قندی است که در این ماه مصرف زیادی دارد، از این رو  توصیه می شود که از محصول غذایی از مراکز و محل های غیر مجاز و دستفروشان خریداری نشود و از قنادی‌های معتبر که سابقه ساخت و عرضه محصولات بهداشتی دارند تهیه خریداری شود.

حصاری تصریح کرد: در هنگام خرید به نشان استاندارد و سازمان غذا و دارو بر روی جعبه های مواد غذایی دقت شود، زیرا استفاده از جعبه های فاقد مجوز ساخت به دلیل اینکه از ترکیبات و مواد نامشخص تولید می شوند، در تماس با مواد غذایی باعث آلودگی آن شده و به سلامت مصرف کنندگان آسیب می رساند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان یادآور شد: بیماران در ماه رمضان بدون مشورت با پزشک معالج و به صورت خودسرانه زمان دریافت دارو، تعداد و مقدار مصرف داروها را تغییر ندهند و حتما با پزشک خود یا داروساز مشورت کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=797

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: