به لغو تحریم های ظالمانه کمک کنید

شهردار رشت در پیام تصویری به شهرداران نیویورک و واشنگتن با بیان این که ویروس کرونا مرز نمی شناسد و همگی باید برای شکستن زنجیره آن تلاش کنیم از آنان خواست به لغو تحریم های ظالمانه برای مقابله با بحران کرونا کمک کنند.

به گزارش باز باران خبر، ناصر حاج محمدی در این پیام تصویری بیان کرد: امروز مردم ساکن شهر ما درگیر اپیدمی کرونا هستند به همه شهرداران اعلام می کنم به ما کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شهر زیبای ما از این ویروس پاک نشود و ما نتوانیم بر آن غلبه و زنجیره را قطع کنیم نمی توانیم پذیرای مردم جهان به رشت شهر خلاق خوراکی ها باشیم.

شهردار کلانشهر رشت افزود: وظیفه تک تک شهرداران جهان  است به کسانی که این تحریم ها را بوجود آوردند این را متذکر شوند.

 وی گفت : نتیجه اخلاقی آن هم این است تا زمانی که شهر من با این مشکل مواجه باشد هیچوقت شهرهای بزرگ جهان هم در امان نخواهند ماند .

حاج محمدی متذکر شد: به شهرداران نیویورک، واشنگتن دی سی و شهرهایی که بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارند، اعلام خطر می کنم ویروس کرونا مرز نمی شناسد به کمک کلانشهرهایی که یک تا دو میلیون نفر جمعیت دارد بیایید ابتدا این شهرها را  پاکسازی کنید تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود و ما بتوانیم به شهروندان و گردشگران مان خدمت کنیم.

رشت مرکز استان گیلان از کلانشهرهای ایران است، از رشت به عنوان شهر همیشه بیدار یاد می‌شود این کلانشهر همچنین پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیه دریای کاسپین و بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای خزر محسوب می‌شود. رشت سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.

 رشت به‌عنوان مادر شهر استان گیلان حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز با محاسبه جمعیت شناور  بالغ بر یک میلیون نفر می شود. جمعیت این شهر در تعطیلات و ماه‌های گردشگری سال به بیش از دو میلیون نفر هم می رسد و این خطه فشرده‌ترین شهر ایران به لحاظ نسبت جمعیت به وسعت است و از لحاظ نسبت جمعیت در روز و شب نیز رتبه نخست کشور را دارد.

آب و هوای رشت ازجمله آب و هوای معتدل کاسپین و شبه مدیترانه‌ای است که دارای تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های سرد و مرطوب است. همچنین شهر رشت دارای رتبهٔ اول میزان بارش مراکز استان‌های ایران و به شهر باران مشهور است.

 این شهر ۴٬۵ قرن پیش مرکز گیلان شد و در گذشته مرکز استان یکم ایران بوده‌ و نقشی کلیدی در بزنگاه‌های تاریخ ایران مانند انقلاب مشروطه و جنبش جنگل  داشته و دارای پیشینه‌ای درخشان در عرصه مبادلات فرهنگی و تجاری خارجی بوده‌ است.

این شهر در سال ۲۰۱۵ به شبکه شهرهای خلاق جهان به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی زیر نظر یونسکو پیوست. براساس استانداردهای یونسکو شهر خلاق، شهری است که از نوآوری و توانمندی‌های شهروندان در توسعه پایدار شهری استفاده می‌کند. رشت تنها شهر ایران به همراه ۱۸ شهر دیگر جهان است که در زمینه خوراک‌شناسی در یونسکو ثبت شد.

رشت یکی از اولین مراکز استانی است که پس از شیوع ویروس کرونا شهروندانش در معرض این بیماری  قرار گرفتند ./ ایرنا

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8532

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: