دولت چون به رای مردم نیاز ندارد هر کاری دلش بخواهد انجام می دهد / به جای اینکه به مردم عیدی بدهند قیمت بنزین را ۳۰۰ درصد افزایش دادند

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه سران سه قوه گزینه خوبی را انتخاب نکردند، افزود: متاسفانه خیلی بدسلیقگی انجام شد و در شب عید به جای اینکه به مردم عیدی بدهند قیمت بنزین را ۳۰۰ درصد افزایش دادند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از دیارمیرزا، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بامداد امروز با صدور اطلاعیه ای از اصلاح قیمت بنزین و آغاز سهمیه بندی از امروز خبر داد. براساس این اطلاعیه، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش قیمت بنزین گفت: دولت طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها موظف بود که نرخ حامل‌های انرژی را نزدیک به قیمتهای واقعی کند و در این راستا طبق همین قانون همچنین موظف شد که قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت بدون توجه به قدرت خرید و توان مردم دست به چنین اقدامی زده، گفت: دولت به یکباره بعد از شش سال که قانون را مسکوت گذاشته بود یک‎شبه تا ۳۰۰ درصد قیمت بنزین را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین مصوبه سران سه قوا بود، تصریح کرد: مجلس چنین نظری نداشت و نمایندگان روز یکشنبه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طرحی که جلوی افزایش سخت قیمت بنزین را خواهد گرفت، بررسی می کنند که در این طرح هر سال بر نرخ بنزین کنترل خواهد شد و اجازه نخواهیم داد که دولت هرچقدر دلش خواست قیمت بنزین را افزایش دهد.

نماینده رشت ادامه داد: در این طرح قیمت بنزین سال ۹۸ را بر روی یک نرخ ثابت تعیین خواهیم کرد و نیر افزایش درصد آن را هم سالیانه ثابت می کنیم.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه دولت می توانست برای کاهش بودجه که ناشی از عدم فروش نفت است راه دیگری انتخاب کند، افزود: دولت می‌توانست جلوی فرار مالیاتی را بگیرد اما متاسفانه در سازمان مالیاتی به دلیل فساد گسترده ای که وجود دارد، تمایل برای اخذ مالیات از کله گنده‌های مالیاتی ندارند.

وی ادامه داد: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد که دولت باید اینها را بگیرد نه اینکه دست در جیب ملت کند.

نماینده مردم رشت با اشاره به اینکه از دیشب موج نارضایتی و ناامیدی از سوی مردم در فضای مجازی را شاهد هستیم، یادآور شد: مردم بسیار تحت فشار هستند و این افزایش قیمت یکباره نشان می دهد که دولت چون دیگر نیاز به رای ندارد الان هرکاری که دلش می خواهد، انجام می دهد.

نماینده رشت تصریح کرد: من نمی دانم چرا دولت‌ها در دو سال آخر خود به جاده خاکی می‌افتند و از مردم فاصله می‌گیرند.

به جای اینکه به مردم عیدی بدهند قیمت بنزین را ۳۰۰ درصد افزایش دادند

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه سران سه قوه گزینه خوبی را انتخاب نکردند، افزود: متاسفانه خیلی بدسلیقگی انجام شد و در شب عید به جای اینکه به مردم عیدی بدهند قیمت بنزین را ۳۰۰ درصد افزایش دادند.

وی افزود: مجلس هیچگاه چنین اجازه‌ای به دولت نمی‌دهد و تا هفته آینده طرح مجلس مبنی بر جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت بنزین نهایی خواهد شد.

نماینده رشت با اشاره به افزایش مبلغ یارانه‌ها نیزگفت: ۱۸ میلیون نفر برای هر کدام ۱۰ هزار تومان مبلغ یارانه افزایش خواهد یافت که در مقابل افزایش ۳۰۰ درصدی بنزین بسیار ناچیز است.بسیاری از مردم با رانندگی زندگی خود را می گذرانند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به علاقه رئیس جمهور به برگزاری رفراندوم گفت: دولت همانطور که اعتقاد دارد در همه زمینه‌ها باید نظر مردم به رای گذاشته شود، ای‌کاش در مورد افزایش قیمت بنزین هم از مردم نظر خواهی می شد، آنگاه کاملا شدت نارضایتی مردم از افزایش قیمت ها را مشاهده می کرد.

وی ادامه داد: بر روی طبقات پایین فشار زیادی وجود دارد و سبب ناراحتی و نارضایتی آنها از انقلاب و نظام شده است. مسئولان باید بدانند که در آینده جشن انقلاب، انتخابات مجلس، نوروز و همچنین زمستان سختی را داریم نباید بگونه ای عمل شود که مردم به سمت نارضایتی و افسردگی بروند

Share
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=4955

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: