برای ترمیم شبکه های انتقال و توزیع برق نیازمند اعتبارات ملی هستیم

پروژه های ملی و زیر بنایی برق منطقه ای گیلان با حضور وزیر نیرو در شهرستان صومعه سرا به بهره برداری رسید.

به گزارش باز باران خبر، استاندار گیلان در این مراسم ضمن ابراز خرسندی در استمرار ارزشمند برنامه پویش هر هفته الف  ب – ایران گفت: در سفر دکتر اردکانیان به گیلان ۳۱ طرح  برق رسانی، آبرسانی و کشاورزی با مجموع اعتبار ۴۶۱ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد که نشان از تلاش های نتیجه بخش و امیدوار کننده خادمان مردم در دولت تدبیر و امید در شرایط سخت و دشوار تحریم ها دارد.

ارسلان زارع افزود: شاخص برخورداری شبکه های توزیع برق گیلان در ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۵ / ۹۸ درصد بود که اکنون به ۲ / ۹۹ درصد رسیده است.

وی رشد شاخص آب آشامیدنی روستایی را از ابتدای دولت یازدهم از ۶۴ به ۷۶ درصد اعلام کرد و گفت: در طول این مدت شاخص‌های آب آشامیدنی بهداشتی از ۷۵ / ۹۹ درصد به ۹۴ / ۹۹ و در بخش فاضلاب شهری از ۴ / ۶۵ درصد به ۷۷ / ۷۰ ارتقاء پیدا کرده است.

استاندار گیلان در ادامه اظهار داشت: به منظور تامین منابع پایدار آب برای بخش های کشاورزی، شبکه‌های اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی سفیدرود با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، شبکه آبیاری شفارود با حدود ۴۰ درصد و شبکه پلرود با ۳۵ درصد در دست اجراست که برای تکمیل این پروژه ها به اعتبارات ملی نیازمند هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در راستای تامین منابع آب آشامیدنی بهداشتی پایدار، طرح آبرسانی به شهرهای لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه و سیاهکل با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست اجراست، تصریح کرد: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرهای رودسر، چابکسر، واجارگاه، رحیم آباد و املش با پیشرفت فیزیکی ۸۴ درصد ،  با قوت ادامه دارد.

زارع خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه های زیربنایی آب و فاضلاب و تصفیه خانه های مسکن مهر رشت نیز با جدیت در دست اجراست که البته برای تکمیل این پروژه ها و به بهره‌برداری رسیدن آنها، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی هستیم که بخشی در دیدار دو هفته گذشته با وزیر نیرو دستور آن داده شده و بخشی نیز در بودجه ۹۹ لحاظ گردیده است.

وی اظهار داشت: برای تامین منابع پایدار آب برای بخش صنعت، تعیین و تکلیف فاضلاب بهداشتی شهرهای استان به ویژه رشت، بندرانزلی، صومعه‌سرا و ساماندهی رودخانه‌ها و تالاب های استان، اقداماتی در حال انجام است که نیاز به حمایت بیشتر منابع متمرکز ملی و سازمان برنامه و بودجه است.

نماینده عالی دولت در گیلان اذعان داشت: پروژه های سدهای پلرود با ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی، شفارود با ۴۰ درصد، دیورش با ۲۰ درصد و در ادامه سد لاسک با نظر وزیر نیرو کارهای اولیه آن به نقطه خوبی رسیده که هرکدام با اولویت های مصرف خاص ساخته می‌شود و نقش پدافند غیرعامل برای مناطق خود و توانایی تامین آب آشامیدنی ساکنان پیرامونی را دارند.

وی به موقعیت و شرایط جغرافیایی و اقلیمی گیلان و نیاز به احداث سدهای کوچک و متوسط در مناطق مختلف علاوه بر ۱۱ سد لاستیکی مصوب دولت اشاره و خاطرنشان کرد: در این خصوص بررسی های اولیه صورت گرفته و امیدوارم به طور کامل مطالعه و سپس در دستور کار قرار گیرد.

دکتر زارع افزود: برای تامین آب زراعی علی الخصوص برای اراضی شالیزاری استان، علاوه بر سدهای لاستیکی، بهره‌برداری از آب بندان ها نیز در دستور کار مدیران است.

وی به قدمت شبکه های توزیع برق اشاره کرد و گفت: عمر شبکه ها بالای ۳۰ سال حدود ۳۳ درصد است که ارتقاء و ترمیم شبکه های انتقال و توزیع برق در حال اجرایی شدن است که نیازمند تزریق اعتبارات ملی است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=6152

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: