افزایش ۱۰۰ میلیاردی بودجه گیلان

نماینده رشت در مجلس، خواستار اجرای قانون رفع موانع تولید جهت حمایت از کالای ایرانی شد و اظهار کرد: اصل ۴۴ قانون اساسی یک مقوله جدی است که تاکنون به درستی اجرا نشده لذا جهش تولید به اصل ۴۴ قانون اساسی نیاز دارد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا، جبار کوچکی نژاد در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان در سال جدید که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال ها براساس اولویت اول کشور توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: رهبر انقلاب امسال را «جهش تولید» نامیدند و لذا جهش یک کار ویژه و اضطراری است.

وی با اشاره به گفت وگوی تلویزیونی مقام معظم رهبری با مردم در ابتدای سال و تبیین نقشه راه شعار «جهش تولید»، عنوان کرد: استان گیلان ظرفیت های بالایی در بخش اقتصادی دارد و سرمایه های طبیعی و انسانی گیلان سرآمد استان های کشور است.

نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گیلان در کانون بحران کرونا بود، اما در صدر مدیریت بحران کشور قرار گرفت، افزود: در بحران کرونا شاهد همکاری همه بخش های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی بودیم.

کوچکی نژاد، با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر جلوگیری از واردات، اضافه کرد: واردات یک اهرم فشار بر بخش های اقتصادی کشور است و لذا مقام معظم رهبری جهش تولید را به عنوان عامل بازدارنده واردات مطرح کردند.

وی شرکت های دانش بنیان را موتور محرک جهش تولید دانست و یادآور شد: سهم تولید علم گیلان در سطح کشور باید افزایش یابد. بی تردید استان گیلان با برخورداری از مراکز پژوهشی و تحقیقاتی می تواند نقش موثری در جهش تولید به ویژه جهش تولیدات کشاورزی داشته باشد لذا باید پژوهش و تحقیقات در کنار تولید قرار گیرد.

نماینده رشت در مجلس، با بیان اینکه در سال جاری بودجه مرکز تحقیقات ابریشم را به ردیف ملی وصل کردیم، گفت: علیرغم تنگناهای بودجه ای، امسال ۱۰۰ میلیارد تومان به بخش های مختلف بودجه استانی گیلان اضافه کردیم. همچنین بودجه ساماندهی دو رودخانه رشت را در ردیف ملی دیدیم تا بتواند باری را از دوش بودجه استانی بردارد.

وی با بیان اینکه نظام بانکی باید با بخش تولید گره بخورد، خاطرنشان کرد: زمانی در پروژه های اقتصاد مقاومتی موفق عمل خواهیم کرد که بروکراسی اداری را کاهش و حجم سرمایه گذاری را افزایش دهیم.

کوچکی نژاد بر ضرورت الحاق شهرک صنعتی و فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی تاکید کرد و متذکر شد: سرمایه گذاری در محدوده سرزمینی منطقه آزاد در بخش مالیات و صادرات آسان است و لذا اگر قرار است توسعه سرمایه گذاری داشته باشیم باید به سرمایه گذاری سرعت ببخشیم.

نماینده رشت در مجلس، خواستار اجرای قانون رفع موانع تولید جهت حمایت از کالای ایرانی شد و اظهار کرد: اصل ۴۴ قانون اساسی یک مقوله جدی است که تاکنون به درستی اجرا نشده لذا جهش تولید به اصل ۴۴ قانون اساسی نیاز دارد.

وی شورای برنامه ریزی را بالاترین مقام تصمیم گیری استان دانست و عنوان کرد: مسیر جهش تولید و توسعه اقتصادی استان در بخش های مختلف در این شورا مشخص می شود و لذا در سال جهش تولید برنامه ریزی ها هم باید جهشی باشد تا نقدینگی موجود در جامعه را به بخش تولید بیاوریم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8529

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: