استفاه از ماسک برای افراد سالم توصیه نمی شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: استفاده از ماسک برای افراد سالم توصیه نمی شود.

به گزارش باز باران خبر، محمدرضا نقی پور اظهار داشت: تنها افراد با علائم سرماخوردگی، ماسک استفاده کنند و برای افراد سالم توصیه نمی شود.

وی با اشاره به سوء استفاده  برخی افراد در ارتباط با کمبود برخی تجهیزات بهداشتی شامل ماسک و شوینده ها افزود: افراد سودجو در این ارتباط شناسایی و از طریق دستگاه قضا با آنان برخورد می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از بیماری های ویروسی از جمله کرونا خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از کرونا  از حضور در مکان های شلوغ خودداری شود.

وی رعایت بهداشت فردی را برای پیشگیری از بیماری کرونا مهم عنوان و تصریح کرد: برای پیشگیری ابتلا به بیماری های ویروسی از جمله کرونا افراد دستان خود را مرتب با آب و صابون بشویند و هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را با دستمال پوشانده و دستمال را در سطل زباله انداخته شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تاکید بر اینکه از لمس چشم، بینی و دهان خودداری کنید، اضافه کرد: افراد در مراودت روزمره فاصله یک متری را مورد توجه قرار دهند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=7875

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: