آقای الماسخاله مصاحبه شما فاجعه بود!

قربانعلی الماسخاله ریاست دو دوره هیات فوتبال استان گیلان و کاندیدای فعلی انتخابات هیات فوتبال طی مصاحبه ای که با رسانه دیار میرزا داشته نکات قابل تاملی را عنوان کرد که بسی جای نقد و بررسی و پرسش دارد و در زیر به بررسی عناوین و مصادیق آن می پردازیم. هر چند که اعتقاد داریم رییس هیات فوتبال استان گیلان با این مصاحبه عجولانه نقشه راه و ادامه مسیر را تا حدودی برای سایر کاندیداها تعیین و مشخص کرده است!

 منتقدین  ناآگاه یا آگاه؟!

جناب آقای قربانعلی الماسخاله ؟ شما در مصاحبه تان فرمودید که ” افراد نا آگاه از هیات فوتبال گیلان انتقاد میکنند ”

جناب اقای الماسخاله ؟ برای شما چه فرقی دارد که افراد منتقد آگاه باشند یا نا آگاه ، به هر ترتیب شما فرد انتقاد پذیری نیستید و به انتقاد منتقدین توجه ای ندارید والا حال و روز فوتبال گیلان نباید  اینگونه باشد . شما بعنوان رییس هیات فوتبال صرفاً به امورات فوتبال اهتمام نمایید و تشخیص آگاهی یا نا اگاهی افراد را به اشخاص صالح و کارشناسان مربوطه بسپارید ؟!

اوج غرور و خود بزرگ بینی!

جناب اقای قربانعلی الماسخاله ؟ شما در مصاحبه تان فرمودید ” اگر من خودم را کاندید نکنم ، چه کسی باید کاندید شود ؟

جناب آقای الماسخاله ؟ جمله شما مرا یاد بیانات امام راحل می اندازد که فرمودند ، “میزان رای ملت است” بنابراین بر شما “تکلیف” است شرعاً و اخلاقاً به نظرات مردم ، کارشناسان ، پیشکسوتان و همه کسانی که با حضور جنابعالی در راس هیات فوتبال استان مخالفند ارج و احترام بگذارید . در ثانی این جمله بیانگر غرور ، خود بزرگ بینی محض از سوی شماست و این مفهوم را به ذهن خوانندگان متبادر مینماید که از تصور و خیالات شما اینطور اندیشه میشود که غیر از شما شخص دیگری قادر به هدایت و مدیریت فوتبال استان نمیباشد . والله اعلم . دلایل واهی برتری شما نسبت به سایر کاندیداها هنوز بر اهالی فوتبال گیلان مستور است و شایسته است توضیحات تکمیلی بیشتری ارائه نمایید تا افراد نا اگاه که بقول شما در خواب هستند از این برتری منحصر بفرد جنابعالی مطلع گردند که این حس خودخواهی، از مدیریت ذاتی جنابعالی نشآت گرفته است یا اینکه سایر عوامل هم در ان دخیل می باشند ؟

آیتم های قرار گرفتن هیات فوتبال گیلان جزو پنج هیات برتر کشور!

جناب آقای قربانعلی الماسخاله ؟ شما در مصاحبه تان فرمودید : “به گونه ای تبلیغ میشود که انگار ما ضعیفترین هیات فوتبال کشور هستیم در صورتی که گیلان یکی از پنج هیات برتر کشور است”.

جناب آقای الماسخاله ؟ توضیحاتی که شما در دفاع از عملکرد هیات و کابینه خود در مصاحبه عنوان نمودید روی کاغذ دلنشین و دلرباست در حالیکه خروجی این تعاریف و ستایش ها شاید برای شخص شما و کابینه تان خوشایند باشد ولیکن هیچ توفیری برای فوتبال گیلان به ارمغان نداشت و شواهد و قرائن آن سقوط فوتبال گیلان و تنزل ان از درجه عالی به تالی بود . سقوط تیمهای با اصالت و ریشه دار ملوان ، سپیدرود ، داماش و چوکا موید این اتفاقات و رویداد است ! آیا باز هم میگویید اگر من خودم را کاندید نکنم پس چه کسی باید کاندید شود ؟ آیا با سقوط فوتبال گیلان و مبدل شدن به قطب سوم فوتبال ایران آیا بابت این سقوط آزاد باز هم برای خود بنر تبریک و تشکر سفارش میدهید ؟ اگر شما با سقوط تیمهای سپیدرود ، ملوان ، داماش و چوکا جزء پنج هیات برتر فوتبال کشور هستید پس تکلیف استانهای غیر فوتبال خیز که در رده و آمار پنج هیات برتر قرار ندارند و اما با یک تا سه تیم در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارند به آنها چه امتیازی باید بدهیم و به شما با این تنزل فوتبالی چه نمره ای باید داد هر چند جنابعالی صریح اقرار نمودید که با فدراسیون فوتبال رفاقت خوبی دارید ، والله اعلم .جناب آقای الماسخاله اینقدر سنگ فدراسیون فوتبال را به سینه نزنید که روزی در همین فدراسیونی که شما رییس هیات فوتبال استانش بودید و هستید آقایان علی کفاشیان و عباس ترابیان دو تن از مقامات عالیرتبه فدراسیون فوتبال بدلیل انچه که بعنوان فساد مالی و اداری از ان نام برده میشود محکوم و محروم شده اند .

 مسئول نابسامانی سپیدرود رشت!

جناب آقای قربانعلی الماسخاله ؟ شما در مصاحبه تان فرمودید که “افراد نا آگاه شرح وظایف هیات فوتبال را نمی دانند”.

جناب آقای الماسخاله ؟ آیا در شرح وظایف هیات فوتبال استان مداخله در امورات باشگاه (سپیدرود رشت) پیش بینی شده است که شما و کابینه تان مستقیماً در امورات ان مداخله ، تصمیم گیری و تصمیم سازی میکردید ؟ مداخلات شما باعث گردید که تا امروز باشگاه کبیر سپیدرود رشت از تصمیمات شما آسیب و متضرر گردد و هنوز مشخص نیست مالک اصلی این باشگاه چه شخص یا اشخاصی است ؟ شخصی که نام بزرگ “سپیدرود رشت” را در اداره ثبت شرکتها ثبت رسمی نموده است مالک میباشد یا شخصی که با عنوان حقوقی “امین” وارد گردید و هنگام انتقال ، با عنوان حقوقی “مالک” یکطرف قرارداد قرار گرفت ؟ یا شاید هم کسانی مالک باشند که روی کاغذ A4 و با دستخط عادی باشگاه سپیدرود

رشت را با یک قرارداد بی محتوا و تهی از اصول و قواعد حقوقی و با داستان پردازی بین خود مبادله کردند . مسئول نابسامانی امروز سپیدرود چه کسی است ؟ اداره کل حفاظت از محیط زیست ، منابع طبیعی یا هیات فوتبال گیلان ؟!

چه کسی از فوتبال گیلان باید کنار  برود؟!

جناب آقای قربانعلی الماسخاله ؟ شما در مصاحبه تان فرمودید “هر شخصی که بگوید تمامی کارهای من درست بود باید برود”

جناب آقای الماسخاله ؟ شما در فراز دوم مصاحبه خود فرمودید اگر من خودم را کاندید نکنم پس چه کسی باید کاندید شود ؟ این عبارت شما یعنی من به مدیریت خود اعتقاد دارم و همه کارهایم “درست” است بنابراین با این تفسیر و به گفته شما ماندنتان در فوتبال دیگر جایز نیست چون خودتان اعتقاد دارید هر کس کارش “درست” است باید برود !

تکلیف! چه واژه زیبا و…

جناب آقای قربانعلی الماسخاله ؟ شما در مصاحبه تان فرمودید “تکلیف این است که ما باشیم و کار خودمان را انجام دهیم!

جناب آقای الماسخاله ؟ سوال همه اهالی فوتبال ، کارشناسان ، پیشکسوتان و سایر کاندیداها از شما این است که چه شخص یا اشخاصی به شما تکلیف نموده اند که باشید و کارتان را انجام بدهید . اگر قرار است شما باشید و بر شما تکلیف شده باشد بنابراین برگزاری انتخابات معنا و مفهومی ندارد و اگر هم برگزار شود با این تعیین و تکلیفی که علیرغم میل باطنی و بالاجبار بر شما تحمیل شده است این انتخابات مشروعیت ندارد و یا اگر هم خودتان بر خودتان تکلیف نمودید که حتما و به هر طریقی باشید با این فرض محتمل جنابعالی صراحتاً به قانون بی احترامی و بی توجهی نمودید .

 ضابطه یا رابطه!

جناب اقای قربانعلی الماسخاله ؟ جنابعالی در مصاحبه تان فرمودید : “بهترین مرجع ارزیابی هیات فوتبال ، فدراسیون فوتبال است و ما با فدراسیون فوتبال رفاقت داریم”.

جناب آقای الماسخاله ؟ بهترین مرجع ارزیابی عملکرد هیات فوتبال ، مردم و علاقه مندان به این رشته هستند یعنی “میزان رای ملت است” نه رای رفقای شما در فدراسیون فوتبال؟! بهترین مرجع ارزیابی عملکرد هیات فوتبال گیلان ، باشگاهها و دست اندرکاران این حوزه اعم از فعالین و پیشکسوتان و غیرو هستند نه رفقای شما در فدراسیون فوتبال ؟!

حقوق بشر آمریکایی دیگر چه صیغه ای است؟!

جناب آقای قربانعلی الماسخاله ؟ شما در مصاحبه تان فرمودید : به یاد حقوق بشر آمریکایی می افتم !

جناب آقای الماسخاله ؟ تا جایی که سواد کم نگارنده یاری میکند موضوع حقوق بشر ، جهان شمول است و به دلالت اعلامیه جهانی حقوق بشر و فارغ از عواملی چون نژاد ، ملیت ، جنسیت ، مذهب ، رنگ ، زبان ، همه مردم جهان در برخورداری از این حقوق با هم برابرند ، بنابراین موضوع حقوق بشر متعلق به آمریکا و منتسب به کشور خاصی نیست و مثال جنابعالی با مبحث چالشهای موجود و انتخابات پیش روی هیات فوتبال ، خروج موضوعی دارد .

 چراغی که به خانه رواست!

جناب آقای قربانعلی الماسخاله ؟ شما در مصاحبه تان فرمودید:  که “تصمیم بر ساخت ساختمان اداری شکیل هستیم”

جناب اقای الماسخاله ؟ استاد و برادر بزرگوار ؟ در حال حاضر معضل فوتبال گیلان ساختمان اداری خوشکل و شکیل نیست ! مشکل فوتبال گیلان تبدیل قالب سنتی به علمی است فوتبال گیلان نیاز به فکر ، خون و اندیشه جدید دارد . فوتبال گیلان با ساخت ساختمان شکیل توسعه پیدا نمیکند ورزشگاههای گیلان از جمله عضدی رشت نیاز به ساخت و ترمیم دارد زمینهای فوتبال گیلان نیاز به چمن طبیعی و مرمت دارد . شما بعنوان رییس هیات فوتبال گیلان باید از مشاوره پیشکسوتان فوتبال استفاده کنید شما باید از انها دلجویی کنید . آقایان بهمن صالح نیا ، غفور جهانی ، احمد صومی ، مجید جهانپور و سایر بزرگان تیمهای ملوان ، سپیدرود ، داماش و چوکا الان کجا هستند ؟ اقای الماسخاله ؟ این بزرگان حجب و حیا دارند انها از دَر باز وارد نمیشوند آنها از روی باز وارد میشوند . شما هیات فوتبال را محدود به تعدادی بله قربان گو کردید!!

اگر برای مدیریت فوتبال اینگونه تدبیر است بنابراین هر شخص دیگری هم میتواند اینگونه فوتبال را از آشپزخانه خانه خود هدایت و مدیریت کند !

کی بود کی بود؛ من نبودم؟!

جناب اقای قربانعلی الماسخاله ؟ شما در مصاحبه تان فرمودید : که “برخی میگویند انتخابات عادلانه نیست”.

جناب آقای الماسخاله ؟ بنده هم میگویم به چندین دلایل انتخابات نامشروع و ناعادلانه است و در مصاحبه های اخیر خود دلایل را ایراد نمودم و گفتم آییننامه انتخابات باید توسط مرجع قضایی ابطال گردد . شما در بخشی دیگر فرمودید که “من دخالتی در انتخابات ندارم و دبیر هیات فوتبال برگزار کننده انتخابات است”

جناب آقای الماسخاله ؟ با حفظ احترام و ارادت به دبیر محترم هیات فوتبال ، شما رییس همان هیات فوتبالی هستید که دبیر ان تحت هدایت و دستور شماست و غیر از این هر چه بگویید قابل دفاع نیست و محکوم به رد است . شما رییس همان هیات فوتبالی هستید که در حال حاضر دبیر هیات فوتبال تحت مدیریت شما ، مسئولیت برگزاری انتخابات بر ذمه ایشان مستقر است و بین اتاق دبیر هیات با اتاق رییس هیات فوتبال فقط یک دَر چوبی حایل است . آقای الماسخاله لطفا با کلمات بازی نکنید ما اصل را از جعل خوب تشخیص میدهیم . شما طبق همان اساسنامه و آیینامه ای که خود به ان اعتقاد دارید و به گفته خودتان به تایید فیفا، ای اف سی و فدراسیون فوتبال رسیده است و به استناد همان اساسنامه و آییننامه باید تا امروز برای هیات فوتبال سرپرست تعیین میگردید این را من نمیگویم ایینامه شما میگوید و شاید هم بقول شما قدرت هیات فوتبال گیلان و رفاقت شما با فدراسیون نشینها بر قدرت و اقتدار قانون چربید . اقای الماسخاله باز هم در مورد بی عدالتی و ناعادلانه بودن انتخابات بگویم یا بس است ؟!

تازه کارها لطفا حرف نزنند!

جناب آقای قربانعلی الماسخاله ؟ جنابعالی در مصاحبه تان فرمودید : “برخی تازه آمده اند و فوتبال را دارند در دهانشان مزمزه میکنند آنها نمیتوانند در این خصوص حرفی بزنند”.

جناب آقای الماسخاله ؟ باید تاسف خورد از نوع ادبیات و کلماتی که بعنوان رییس هیات فوتبال استانی که مردمانش به فرهیختگی شهره عام و خاص هستند ، بی اندیشه بیان میکنید و چقدر فرق است بیان و ترتیب مآنوس ادبیات فردی فرهیخته و علمی احدی از کاندیداها با مصاحبه اخیر جنابعالی !!

جناب اقای الماسخاله ؟ مستحضرید که شخصیت هر شخص متناسب با دایره لغات اوست . اینکه میگویید “برخی تازه امده اند” ، مطمئن باشید آمدنشان به اجازه قانون نیاز دارد نه مجوز جنابعالی و در ثانی هیچکس نیامده است که صندلی شما را اشغال کند بلکه شما هستید که مدتها آنرا اشغال کرده اید . آقای الماسخاله توان مدیریت افراد به تازه و کهنه وابسته نیست و بلکه به لیاقت و توانایی و عدم وابستگی ارتباط دارد و اینکه میفرمایید این افراد نمیتوانند در این خصوص حرفی بزنند تشخیص ان در صلاحیت شما نیست و بکار بردن چنین عباراتی از سوی شما مخالف نص صریح قانون ، اصل آزادی بیان و حقوق شهروندی است .

پاسخ برای تنویر افکار عمومی!

جناب آقای قربانعلی الماسخاله ؟ جنابعالی در مصاحبه تان تاکید موکد بر شرح وظایف هیات فوتبال و رعایت مفاد اساسنامه و اییننامه داشتید . در کدامیک از مواد و بنود آییننامه و اساسنامه آمده است که رییس هیات فوتبال میتواند یکی از انساب خود را در هیات فوتبال به کار گمارد ؟ اگر این اعمال و رفتار سوء استفاده از موقعیت شغلی نیست پس چه عنوانی میتوان بر ان مترتب نمود؟

جناب آقای الماسخاله آیا در شرح وظایف هیات فوتبال آمده است که هیات فوتبال میتواند در امورات باشگاهها مداخله یا اینکه تیمداری نمایند ؟ یا مجاز است که مدرسه فوتبال دایر نمایند ؟

امیدوارم جناب آقای الماسخاله جهت اطلاع افکار عمومی به تک تک سوالات پاسخ دهند.

 فرهاد خراسانی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=4224

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: