مقام نخست گیلان در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا

معاون سیاسی استاندار گیلان گفت : گیلان در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و پایش و غربالگری بیماران با فاصله زیاد از دیگر استان ها ، مقام نخست کشور را دارد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا، محمود قاسم نژاد در جلسه بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا در سه شهر غرب گیلان افزود : بر این اساس دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر معادل ۸۵ درصد جمعیت ۲٫۵ میلیون نفری استان تا کنون در این طرح غربالگری و پایش شده اند.

وی با اشاره به اینکه پایش بیشتر شهرستان های گیلان از ۸۵درصد گذشته و در تعدادی از شهرستان ها هم کار به انجام رسیده و ۱۰۰ درصد جمعیت غربالگری شده اند، افزود : این رقم در شهرستان رشت بخاطر جمعیت زیاد آن حدود ۶۰شهرستان درصد است.

معاون استاندار تصریح کرد : این طرح با کمک مراقبین بهداشت و درمان و بسیج سپاه ناحیه و مسولیت فرمانداران ۱۶ شهرستان گیلان انجام شده است.

وی در ادامه افزود : در این میان باید از حضور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تیپ ۲۱۶ لشکر ۱۶زرهی قزوین در شهرستان های صومعه‌سرا، فومن و شفت قدردانی کنم که در صف مقدم مبازره با ویروس کرونا مشتاقانه با همه توان خدمت می کنند .

قاسم نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه تشکلهای خیرین باید تقویت شود عنوان کرد : بسیاری از خیرین و تشکل ها در این ایام درتهیه اقلام بهداشتی ، مواد ضدعفونی و سایر اقلام پیشقدم شده اند و یک مسوولیت اجتماعی را پذیرش کرده اند .

وی افزود: این نوع ایثارگری در این شرایط سخت منحصر به فرد است و باید  روحیه ایثار در این خیرین حفظ و تقویت شود و از زحمات آنها به نحو احسن تقدیر کرد .

قاسم نژاد بر ادامه روند تعطیلی مراکز تجاری،پاساژها ، استخرها و سایر اماکنی که منجر به تجمع مردم می شود ،تاکیدکرد .

 وی گفت : مراکزی که مواد غذایی و اقلام اساسی مورد نیاز مردم را تامین می کنند نیز باید طبق ساعت و شرایط خاص به فعالیت خود ادامه دهند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته در مسیر مبارزه با این بیماری بسیاری از سرمایه های اجتماعی خود را در حوزه بهداشت و درمان از دست داده ایم از مردم خواست : با کمک هم و رعایت نکات بهداشتی فردی و ماندن در منزل جان خود و همنوعان خود را حفظ کرده تا سلامت به جامعه برگردد.

در این جلسه فرمانداران شهرستانهای صومعه سرا فومن و شفت در خصوص اقدامات ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهرخود گزارش دادند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8497

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: