مردم گیلان تاوان سهل انگاری و غفلت مدیران خود را می دهند!

متاسفانه شهرهایی همچون شهر رشت که به پایتخت نزدیک هستند در حاشیه تحولات آن نیز قرار دارند که  در ماجرای  بیماری کرونا نیز این موضوع صادق است. 

بعد از انتشار بیماری و فوت یکی از پزشکان رشت و بابل در اثر ابتلا به بیماری کورنا، برایم ابتدا این سوال پیش آمد که چه طور پای ویروس به آن شهر رسید و در همین اثناء پیش خودم گفتم خدایا دولت شهر تهران را فقط تعطیل نکند؟!

چون می دانستم اگر تهران تعطیل شود، شما هیچ گونه نمی توانی جلوی حجم ورود مسافران به مناطق و شهرهای شمالی را بگیرید!

بعد از اعلام خبر تعطیلی دو  روزه تهران به خانواده گفتم فاجعه عظیمی در شمال رخ خواهد داد و متاسفانه جناب استاندار در آن موقع یا بحث بیماری را جدی نگرفته ویا جسارت تامین امنیت مردم را نداشت! 

حقیقتا انتظار داشتم که مبادی ورود به شمال برای مسافران و تردد های شخصی و غیر ضروری جلوگیری می شد، متاسفانه حجم ورود بیماران تهرانی به رشت باعث شد که الان مردم بی نوای رشت تاوان سهل انگاری و غفلت کسانی را می دهند که نتوانستند بحران پیش رو را مدیریت کنند و متاسفانه بعد از شیوع شدید و رسیدن به خط بحرانی و قرمز شروع به تست گیری چه در گیلان و مازندران کردند!

اما متاسفانه شخصا بررسی هایی در بعضی از مبادی گیلان و مازندران در زمان کوران شیوع بیماری داشتم و صحبت هایی هم  با رانندگان آن مسیرها داشتم از عدم نظارت صحیح و باز بودن و تردد راحت در مسیرهای منتهی به شمال تاکید می کردند!

واقعا تا کی مردم شمال باید غرامت رفاه طلبی پایتخت نشین ها را بپردازند؟!

آیا بهتر نیست با مدیریت صحیح و کنترل ورود و خروج به امنیت و سلامت هم استانی های خود بیشتر ارزش قائل شویم!مردم گیلان و مازندران بدون حضور تهرانی ها هم می توانند به حیات خود ادامه دهند و الان فرصت مناسبی است که شمالی های عزیز بدانند که تهرانی ها فقط برای ما سود نیستند بلکه ضرر های فراوانی هم دارند و آنها اصلا به غیراز خودشان فکری به حال دیگران ندارند!

 الان که روزهای منتهی به عید است و همیشه این روزها جاده های شمالی پر از مسافر بود ولی چون وضعیت خطرناک است، دیگر سفر نمی کنند!

واقعا خیلی بی وجدانی است که خوشی های خود را داشته باشیم و ناخوشی های خود را به دیگران بدهیم. حال که آزاد راه تهران شمال هم افتتاح شده باید منتظر فاجعه بیشتری باشیم.از این پس مردم شمال برای زندگی کردن در شهر خودشان با مشکلات فراوانی از قبیل ترافیک، گرانی و… روبه رو خواهند شد.

امید است استانداران محترم گیلان و مازندران به عنوان روسای شورای تامین استان و مسئول حفظ امنیت و سلامت و رفاه استان خود ملاحظات را کنار گذاشته و اقدامی قاطع کنند.

نیما ارزانی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8155

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: