استاندار گیلان خواستار توسعه بیمارستان رسول اکرم(ص) شد

 استاندار گیلان خواستار توسعه بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت و تخصیص ۳۰ میلیارد تومان دیگر به بخش درمان تأمین اجتماعی استان شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان،  ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت : در جریان شیوع کرونا کادر درمان تأمین اجتماعی و پرسنل بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت پا به پای کادر درمان دولتی و خصوصی استان، فداکاری و جانفشانی کردند که مردم قدرشناس گیلان هرگز فراموش نخواهند کرد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از همان روزهای ابتدایی اسفندماه برای هرگونه همکاری و حمایت از کادر درمان استان آمادگی این مجموعه را اعلام کرد، افزود : از نخستین روزها شاهد بودیم که هم تجهیزات به مجموعه تأمین اجتماعی استان گسیل شد و هم درخصوص اقلام حفاظتی کادر درمان که کمیاب بود، کمکهای ویژه ای انجام گرفت.

وی در خصوص تسهیلات مالی و تجهیزاتی بخش درمان تأمین اجتماعی گفت: انتظار داریم ۱۰ برابر آنچه که طی یک ماه گذشته به این بخش کمک شد و در واقع به میزان ۳۰ میلیارد تومان دیگر به گیلان برای خرید ملزومات و برنامه هایی که اولویت معاونت درمان تأمین اجتماعی است، کمک شود.

حضور در خانه به عنوان امن ترین  و بهترین شیوه برای حفظ سلامت

وی با یادآوری اینکه کرونا یک بیماری جهانی است، افزود: مستندات و آمارها نشان می دهد در هر کشور، جامعه، استان و شهری که به توصیه های بهداشتی، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی توجه جدی تر شود؛ آسیب ها کمتر و موفقیت ها بیشتر بوده است.

زارع اضافه کرد: امروز هم معتقدیم مهمترین عامل و بهترین شیوه برای حفظ سلامت و جان مردم، قطع حلقه انتشار این ویروس،   حضور در خانه به عنوان امن ترین و سالم ترین مکان محیطی و اجتناب از تجمعات مردمی و ترددهای غیر ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال تردد خودروها و مسافران نسبت به مدت مشابه قبل به طور میانگین در کشور ۵۰ درصد کاهش داشته و البته در استان های شمالی از جمله گیلان، بیش از ۷۰ درصد بوده که این مهم؛ حاصل توجه به توصیه های بهداشتی کارشناسان است.

زارع گفت: ستاد ملی و هیأت دولت تصمیماتی اتخاذ کرده اند که به همه استان ها ابلاغ شده و ما هم به فرمانداران شهرستان ها اعلام کرده ایم تا با همکاری مردم، هماهنگی و همراهی اتاق های اصناف و اتحادیه های تولیدی و توزیعی، زمینه تجمعات مردمی را به حداقل برسانند که مهمترین آنها تعطیلی مراکز خرید بزرگ، پاساژها، قهوه خانه ها، چایخانه ها، قلیان سراها، باشگاه های ورزشی، استخرها، بازارهای هفتگی، بازارچه ها و بازارهای سرپوشیده سنتی تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه است.

وی افزود: بدیهی است فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها، فروشگاه های مواد غذایی و پروتئینی و همه مراکزی که خدمات لازم را ارائه می دهند همچون داروخانه ها، مراکز عرضه تجهیزات پزشکی، بهداشتی و خدمات عمومی همه روزه باز خواهند بود.

زارع با بیان اینکه قدردان اقشار گوناگون مردم از جمله فعالان اقتصادی اعم از تولیدکنندگان، اصناف مختلف و بازاریان به واسطه اجرای تصمیمات ستاد استان هستیم، گفت: عده‌ای از آنان با تغییر خط تولید و یا ایجاد خطوط تولید، رونق خوبی برای تولید ملزومات بهداشتی، موادضدعفونی کننده، ژل‌ها و ماسک در مرکز استان، شهرستان ها و منطقه آزاد انزلی داشتند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: انتظار داریم براساس شعار راهبردی رهبر معظم انقلاب در سال جاری، شاهد جهش تولید در این بخش متناسب با نیاز امروزمان و سایر بخش‌های اقتصادی و تولیدی در ماه‌های آینده با فعالیت‌های جهادگرانه باشیم.

گفتنی است گیلان یکی از پنج استان کانونی ویروس کروناست.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8465

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: